آیا میدانستید بهعنوان یک بازاریاب هرگز نباید مسائل شخصی را در مذاکرات بازاریابی دخالت دهید؟ منافع دو شرکتی که با هم مذاکره میکنند از منافع افراد جداست. فقط حضور فیزیکی کارشناسان یا متخصصان مختلف در یکی از جلسات مذاکرات بازاریابی کافی نیست، با جلب مشارکت آنها در همه جلسات مذاکرات، آنها را در نتایج به دست آمده سهیم کنید. در مذاکرات بازاریابی هردو طرف برنده هستند، خریدار با خرید کالا و فروشنده با فروش کالا به منافع مورد نظر دست پیدا میکنند. بهعنوان یک فروشنده، بازاریاب یا مدیر بازاریابی در مذاکرات از حربههای فروش استفاده کنید. قیمت کمتر، کیفیت برتر، زمان و تحویل کوتاهتر، ارائه به موقع خدمات بعد از فروش، تنوع کالاها، مشخصات و صفات ممتاز محصول، تخفیفات و مزایای جانبی مناسب و سهولت حمل و هرکدام میتواند امتیازی باشد. در مناقصهها کیفیت را فدای قیمت نکنید. هیچ مدیر عاقلی از طریق پایین آوردن کیفیت، قیمت را تا سطح دلخواه تقلیل نمیدهد. سعی کنید مذاکرات بازاریابی در محیط کار شما صورت گیرد. در این شرایط ضمن برخورداری از مزیتهای محیطی و روانی، میتوانید اوضاع را کنترل کنید.