یکشنبه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۴ / Sun, 20 Apr(4) 2025 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(223)

مدیریت اعتراض مشتریان

9 سال پیش ( 1394/3/10 )
 

پرسش: یک شرکت خدمات اینترنتی را مدیریت می‌کنم. در دو ماه اخیر با توجه به تغییرات ساختاری که در کسب‌و‌کارم اتفاق افتاد، خدمت‌رسانی به مشتریان دچار مشکل شد و این مسئله اعتراض بسیاری از آنها را موجب شد. چطور می‌توانم این شرایط را مدیریت کنم و به اصطلاح دل مشتریان را به دست بیاورم؟

4565766589

پاسخ کارشناس: همیشه به یاد داشته باشید که حتی موفق‌ترین شرکت‌ها هم مشتریان ناراضی دارند و در دوره‌های زمانی خاصی ممکن است مشتریان خود را از دست بدهند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بیش از 95 درصد مشتریان ناراضی بدون اینکه نارضایتی خود را به شما اعلام کنند، ارتباط خود را با کسب‌و‌کار شما قطع می‌کنند. پس باید برای این 5 درصد مشتریان ناراضی که برای شما ارزش قایل شده و اعتراض خود را به گوش شما رسانده‌اند، برنامه ویژه‌ای داشته باشید. 

نخستین نکته برای مدیریت اعتراض مشتریان این است که فورا از مشتری عذرخواهی نکنید. چون ممکن است این طور به نظر برسد که قصد فریب او را داشته‌اید. سپس از مشتری بخواهید که برای شما حرف بزند و موضوع را کامل برای شما توضیح بدهد. اینجا باید تلاش کنید که شنونده خوبی باشید و به مشتری القا کنید که سرتاپا گوش هستید. سعی کنید از کلمات خنثی مانند «گوش می‌کنم» یا «ادامه بدهید» استفاده کنید و به هیچ‌وجه کلمات منفی به کار نبرید. سپس از او سوال بپرسید تا بداند در پی کشف حقیقت هستید.

بعد از پایان صحبت‌های مشتری هم خلاصه گفته‌های او را برایش تکرار کنید و از او تایید بگیرید. بعد از این مرحله زمان عذرخواهی صمیمانه فرامی رسد. از او بخواهید به شما بگوید که برای جبران نارضایتی او چه کاری باید انجام دهید و به مشتری تاکید کنید که خسارت وارد شده را جبران خواهید کرد. پس از جبران خسارت نیز با مشتری تماس بگیرید و بار دیگر از او دلجویی کنید.

اگر شما هم د‌‌ر کسب‌و‌کار خود‌‌ با چالشی روبه‌رو هستید‌‌، د‌‌ر صورت تمایل مشکل خود‌‌ را از طریق*  ایمیل business@ forsatnet.ir با ما د‌‌ر میان بگذارید‌‌ و پاسخ خود‌‌ را د‌‌ر همین بخش پیگیری کنید‌‌.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TEFNaHZm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلدفترچه یادداشت تبلیغاتیواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغری
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه