در بازار رقابتی امروز، ضروری است که سازمانها همچنان برتری خود را نسبت به رقبا حفظ کنند و ضمن حفظ موقعیت رقابتی خود در بازار همواره به سمت جلو گام بردارند. مدیریت فراگرد به کارگیری موثر و کارآمد منابع انسانی و مادی بر مبنای یک نظام ارزشی پذیرفته شده است. میزان موفقیت در به کارگیری شیوههای رهبری و مدیریت تحت تاثیر ارزشهای حاکم بر بافت فرهنگی جامعه قرار دارد. سازمانها بر بازده و پیامد کار تاکید دارند، زیرا مشتریان آنها، انتظارات و نیازهای بسیاری متفاوتی دارند.
داشتن مشتریانی با نیازهای متفاوت، مستلزم داشتن کارکنانی است که بهترین خدمات را به هر مشتری ارائه دهند. امروزه ضرورت استفاده از الگوهایی که بتواند ضمن ارزیابی وضعیت موجود سازمانها و تشخیص نقاط قوت و نواحی قابل بهبود، مبنای صحیحی جهت برنامهریزیهای استراتژیک ایجاد کنند، بیش از هر زمان دیگر احساس میشود.
کتاب مدلهای تعالی سازمانی نوشته حسین صفری، نفیسه غلامی و علی عبادی ضیایی به همین مقوله پرداخته و به دنبال معرفی سه مدل تعالی سازمانی فعال در سطح بینالملل است. در بخشی از این کتاب میخوانیم: برداشتها، ادراکات مشتریان از سازمان است که ممکن است از طرق مختلفی از جمله نظرسنجیها، گروههای متمرکز، رتبهبندیها، قدردانی و شکایات به دست آید. این برداشتها باید درک روشنی از اثربخشی جاریسازی استراتژی، خطمشیهای مشتریان و فرآیندهای مرتبط با مشتری و دستاوردهای آن از نگاه مشتری را به دست دهد.
سنجهها میتواند برداشت نسبت به موارد زیر باشد: شهرت و تصویر سازمان، ارزش محصولات و خدمات، تحویل محصولات و خدمات، خدمترسانی، تعاملات و پشتیبانی مشتری، وفاداری مشتری و تعامل فعال با او و.... این کتاب در 154 صفحه و قیمت 14 هزار تومان توسط موسسه کتاب مهربان نشر به چاپ رسیده است.