یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

متخصص ها به کار گرفته می شوند

7 سال پیش ( 1395/5/25 )
 

شرکت های دانش بنیان با کاربردی کردن دانش و استفاده  موثرتر از آن در گسترش ظرفیت ها و ارتقای درجه بهره برداری از منابع، سعی در به حداکثر رساندن میزان بهره وری دارند. در این میان آنچه بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد، بهره وری نیروی انسانی است.

مطالعات انجام شده نشان می دهد بیشترین افزایش تولید ناخالص ملی در نتیجه بهبود اثربخشی و کیفیت نیروی انسانی به وجود می آید تا به کارگیری کار و سرمایه اضافی؛ بنابراین با توجه به نقش بی بدیل بهره وری در رشد اقتصادی و توسعه پایدار لازم است اهمیت دانش بر رشد بهره وری تولیدات و صنایع مختلف در سطح کلان شناخته شود.

یکی از مهم ترین مسائلی که کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند، نبود حلقه واسط میان دانش و صنعت است. تجاری سازی فناوری، فرآیندی پیچیده و متاثر از عوامل متعدد زیرساختی، فناوری، کسب و کار، اجتماعی و... است؛ عواملی که هرکدام می تواند از یک سو عامل موفقیت تجاری سازی و از سوی دیگر مانع موفقیت آن باشد.

از طرف دیگر به بازار رسانیدن یک محصول می تواند تضمین کننده موفقیت و بقای سازمان ها باشد، به همین دلیل در سازمان های تحقیقاتی نیز پژوهش بدون تجاری سازی یک محصول معنایی ندارد. بنابراین تا فناوری و ابتکار، توسعه نیافته و به تولید انبوه نرسد، نمی توان گفت فرآیند تجاری سازی تکمیل شده است. بخش زیادی از عوامل رشد و موفقیت تجاری سازی فناوری در لایه سیاست گذاری و زیرساختی است.

مهندس افشین کلاهی، یکی از فعالان شرکت های دانش بنیان است. شرکت مهرنگار در سال 1372 تاسیس کرد و در سال 1376 برای نخستین بار در کشور در حوزه های جی پی اس و نرم افزارهای کاربردی برای سازمان ها و ادارات شروع به کار کرده و جزو نخستین شرکت های ارائه دهنده این محصولات و خدمات بوده است. ضمن اینکه بخش ارتباطات شرکت فوق به منظور ارائه سرویس های مخابرات ماهواره ای و تعیین موقعیت تاسیس شد و شروع به کار کرد.

فعالیت های این بخش در ارائه محصولات جدید، به خصوص در زمینه جی پی اس، سیستم های تعیین موقعیت و ردیابی، ارتباطات رادیویی و ماهواره ای، ناوبری و سیستم های اطلاعات جغرافیایی جی پی اس ادامه یافت. این شرکت به طور رسمی و کامل در سال 1385 تجدید سازمان پیدا کرد. کلاهی در این خصوص می گوید: در سال 1385 با ایمیدرو فعالیت های مشترکی داشتیم.

همین کارهای مشترک و تعاملی باعث شد دامنه فعالیت های مان را گسترش بدهیم. در اوایل دهه 70 بحث در مورد مخابرات ماهواره ای خیلی داغ بود. شاید الان جذابیتی نداشته باشد، ولی قبلا خیلی مورد توجه بود. کلاهی در مورد فعالیت در این حوزه می گوید: تکنولوژی های مبتنی بر راه فناوری و مسیریابی یک حوزه پویا و به شدت به روز است. کسی که می خواهد در این قسمت کار کند و حضور داشته باشد باید کاملا مجهز به علم روز دنیا باشد و به هیچ عنوان از تازه های جهان غافل نباشد.

شرکت اطلس ره نگار از سال 1385، طبق تفاهم نامه با شرکت نیمه هادی عماد و با سرمایه گذاری 49 درصد از طریق شرکت نیمه هادی عماد و شرکت مسیر به میزان 51درصد تاسیس شد. کلیه فعالیت های قبلی همراه با اهداف جدید تعریف شده در این زمینه در این شرکت دنبال شد.

گسترش استفاده از تکنولوژی GPS باعث شد ادامه فعالیت بخش ارتباطات شرکت فوق در چارچوب یک شرکت جدید و مستقل سازماندهی شود. بنابراین شرکت ارتباطات مسیر در سال 1382 ثبت شده و به صورت مستقل فعالیت خود را توسعه داده است. کلیه فعالیت های قبلی، نمایندگی ها، پروژه ها و تولیدات بخش ارتباطات شرکت قبلی به همراه پرسنل به شرکت جدید منتقل شدند.

در این راستا بخش  GISو نرم افزار شرکت تاسیس شد و گسترش روز افزون این بخش، باعث سازماندهی و تشکیل مجموعه جدیدی به نام اطلس ره نگار شد که کلیه فعالیت های مربوط به GIS و نرم افزار به شرکت جدید منتقل شد و شروع به فعالیت کرد. بیشتر مشتریان و کسانی که به ما مراجعه می کنند، ارگان ها و نهاد های دولتی هستند. در بخش عمومی هم بعضی از شرکت ها و حتی ورزشکاران سراغ ما می آیند. ابزارها و تجهیزات مسیریابی، مکان نما و حتی نرم افزارهای نقشه کشی و نقشه خوانی از عمده فعالیت های ما هستند.

نیروی متخصص

وی در مورد به کارگیری افراد در مجموعه اش می افزاید: برای فعالیت در شرکت های دانش بنیان حداقل دانش فنی لازم است. البته این برای شروع است و باید در ادامه از مطالعه، تحقیق، سرزدن به نمایشگاه های خارجی معتبر، استفاده از نشریه های تخصصی بهره ببرد تا از علم روز عقب نیفتد. برای فعالیت باید حداقل 10 سال وقت گذاشت تا به زیروبم کار تسلط پیدا کرد. اصلا نباید شاخه به شاخه پرید. از لحاط مالی هم خود ما طی چند نوبت تا حدود 20 میلیون هزینه کردیم.

مقدار سرمایه گذاری بستگی به نوع کار دارد که چه محصول یا خدماتی عرضه می شود. غیر  از تخصص و مهارت، اعتماد و اطمینان و وجدان کاری باید مورد توجه قرار بگیرد تا در ادامه مسیر حرفه ای مشکلی پیش نیاید. الان بیش از 50شرکت در قسمتی که ما فعال هستیم مشغول هستند.

خدمات ما هم شامل نصب و راه اندازی، ارائه خدمات فنی و مهندسی، تعمیرات و ارتقای نرم افزار ها و ابزارآلات است و این را هم بگویم در سراسر کشور از همه مشتریانی که به ما مراجعه کرده اند، بانک اطلاعات درست کرده ایم تا بدون معطلی و با مراجعه به سوابق، مشکل پیش آمده برطرف شود.35 نفر هم در این مجموعه دانش بنیان مشغول به کار هستند. برای آموزش و یادگیری برخی از فنون و آشنایی با روش های نوین اعزام پرسنل به خارج از کشور را هم داشته ایم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FvAcGMmz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه