وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تبدیل موتور موتورسیکلتهای کاربراتوری به انژکتوری از اولویتهای کاری این صنعت است. «مهندس محمدرضا نعمتزاده» در جلسه بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت گفت: در وضعیت کنونی بالغ بر 95درصد موتورسیکلتها به کاربراتور مجهز است و 5 درصد مابقی انژکتوریاند که باید میزان تولید موتورهای انژکتوری را تا سال آینده چهاربرابر افزایش دهیم. به گزارش شاتا، مهندس نعمتزاده با اشاره به اینکه پس از انژکتوری کردن موتورسیکلتها اولویت بعدی برقی کردن آنهاست، افزود: تشکیل کارگروههای مربوط به رفع موانع تولید این صنعت با حضور نمایندگان حاضر در این نشست برای یافتن راهکارهای لازم به هدف اصلی یاد شده امری ضروری است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه یادآور شد: همانطوری که برای صنعت خودروهای سواری و سنگین ساعتها جلسه و نشست در این وزارتخانه با حضور نمایندگان تشکلهای بخشخصوصی برپا میکنیم این رویه را باید در صنعت موتورسیکلتسازی هم پیاده کنیم. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از دیگر اقداماتی که میتوان برای صنعت موتورسیکلتسازی فرض کرد، ارتقای استانداردهای اجباری از 17 مورد به 27 مورد، تدوین برنامه استراتژیک 10ساله برای تولید، صادرات، مشارکت خارجی به منظور انتقال تکنولوژی جدید بهویژه تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری است.
به گفته مهندس نعمتزاده، میتوان فرهنگ استفاده از موتورسیکلت را که هماکنون بیشتر جنبه مسافرگیری و باربری دارد تغییر داد، همچنین برای حل گرانتر تمام شدن تبدیل موتور کاربراتوری به انژکتوری تسهیلات مالی به خریداران با سود کمتر را طی مذاکره با بانکها دنبال کنیم. وی در ادامه با تأکید بر اینکه موتور انژکتوری باید با دید ساخت داخل صورت گیرد، افزود: انجام این اقدام چیز پیچیدهای نیست و پیش از این نیز در پروژههای بزرگتر روی ساخت خودروهای سواری، آن را پیاده کردهایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: باید در جلسات کارگروه رفع موانع تولید راهکارهای مربوط به ارزانتر تمام شدن هزینههای تولید، انجام صادرات و بازاریابی همزمان با تولید مشترک با سایر کشورها، تنظیم نقشه راه برای بهبود شرایط فعلی و شرایطی که با توانمندی داخلی سازگار باشد را جملگی برای اصلاح امر تولید موتورسیکلت به کار ببریم.
در این جلسه رییس و دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت و نمایندگان سازمان حفاظت محیطزیست و استاندارد ملی ایران و فعالان این صنعت حضور داشتند.