دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سال 2017 سالی است که باید بیشتر به خودتان توجه کنید و به خود بیایید؛ سالی که بهتر است از لاک خود بیرون آمده و کارهای مورد علاقه تان را دنبال کنید. حتی اگر کار مورد علاقه تان تنها یک سرگرمی یا حتی راه اندازی یک تجارت جدید باشد.

اما قبل از آنکه به کارهای مورد علاقه خود فکر کنید یا قبل از آنکه از شغل خود استعفا بدهید تا به دنبال کار مورد علاقه خود بروید بهتر است سوالاتی را از خودتان بپرسید. زیرا ممکن است رها کردن کاری که با آن زندگی خود را می گذرانید برای رفتن دنبال کاری که تنها به دلیل علاقه آن را انتخاب کرده اید کمی خطرناک به نظر برسد.

پس قبل از انجام هرکاری لازم است از اینکه تصمیم درست و دقیقی گرفته اید اطمینان حاصل کنید، زیرا این تصمیم بزرگی است که برای زندگی و آینده خود خواهید گرفت. مطمئنا هیچ کس نمی خواهد اوضاع زندگی خود را از وضعیت فعلی خود بدتر کند.

با پاسخ دادن به این پرسش ها شما از تصمیم استعفای خود اطمینان حاصل کرده و اگر به درستی به آنها پاسخ دهید حتی به شما کمک خواهد کرد در حرفه و تجارت جدیدی که پیش می گیرید موفقیت زیادی نیز کسب کنید.

آیا طرح تجاری خاصی مدنظرتان است؟

اینکه تنها بدانید چه کاری می خواهید انجام دهید کافی نیست. همیشه برای رسیدن به هر هدفی، یک طرح قدم به قدم لازم داریم، یعنی طرح تجاری که شامل زمان خاصی شده و برنامه زمان بندی در خود دارد و مواردی را که دقیقا به آن نیاز دارید تا تجارت و کار تازه خود را راه بیندازید در خود داشته باشد.

از اینکه همه موارد لازم را در این راه با خود دارید اطمینان حاصل کنید. این برنامه ها را فقط در رویاهایتان پرورش ندهید بلکه باید این برنامه ها را به صورت دقیق و قبل از رسیدن به هریک از آنها پیش بینی و ثبت کرده باشید. به این صورت می توانید به سرعت موفقیت را تجربه کنید.

آیا پس اندازی دارید؟

راه اندازی هرکاری از یک مغازه کوچک گرفته تا یک فروشگاه بزرگ نیاز به سرمایه اولیه دارد و این سرمایه را باید از پس اندازهایی که در شغل فعلی خود که قصد استعفا از آن را دارید جمع کرده باشید. اگر پاسخ پرسش اول را به طور دقیق یافته اید حال وقت آن رسیده که فکر مکانی مناسب برای راه اندازی کارتان باشید. بعد از آن به مواردی از جمله تکنولوژی، وب سایت، نوع آوری و ارائه خدمات نیاز خواهید داشت. قبل از برداشتن نخستین قدم لازم است از خود سوال کنید آیا سرمایه لازم برای انجام چنین کاری را در اختیار دارید؟

آیا حمایت کننده ای دارید؟

برای راه اندازی یک تجارت جدید راه طولانی در پیش دارید و این یک واقعیت است، زیرا خیلی ها رویای راه اندازی تجارت شخصی خود را در سر می پرورانند اما متاسفانه خیلی از آنها با شروع کار و برخورد با موانع منصرف شده و دیگر راه برگشتی نیز برای آنها وجود نخواهد داشت. دلیل این انصراف از ادامه کار را می توان نداشتن یک حمایت کننده دانست. قبل از راه اندازی تجارت مورد علاقه تان بهتر است به این مسئله نیز فکر کنید که آیا کسانی هستند که از شما حمایت کرده و به شما در راه ادامه این کار چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ همفکری در کار کمک کنند؟

آیا مشتری دارید؟

قبل از راه اندازی هرکار تازه ای باید به این فکر کنیم که آیا کسی هست که به این خدماتی که ما ارائه می دهیم نیاز داشته باشد؟ آیا قبل از ما کسی این کار را انجام داده است؟ باید قبل از هرچیز به مشتری فکر کنیم، زیرا اگر کاری را که دوست داریم راه اندازی کنیم و حتی تمام شرایط لازم را هم داشته باشیم اما مشتری لازم را نداشته باشیم، تجارت ما به سرعت با شکست مواجه خواهد شد. اگر موفق شدید قبل از هر چیز نیاز بازار و نیاز مشتری های خود را پیدا کنید مطمئن باشید که یکی از مهم ترین قدم ها را در راه اندازی تجارت خود برداشته اید.

منبع : Business insider
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R9Nyutiw
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه