شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سند دریافتی وال استریت ژورنال اطلاعاتی از استراتژی فیس بوک برای دفاع از خودش در برابر تصمیم نهادهای دولتی مبنی بر تجزیه این پلتفرم و جداشدن اینستاگرام و واتس اپ فاش می کند.

به گزارش زومیت، فیس بوک زیر فشار شدید رگولاتوری قرار دارد و به نظر می رسد که برای وضعیت بدتری نیز خود را آماده می کند. خرید واتس اپ و اینستاگرام و ادغام آن با فیس بوک به توسعه این پلتفرم کمک کرده، اما دردسرهای زیادی هم برایش به همراه داشته است.

از ابتدای خرید این دو پلتفرم، نهادهای دولتی آمریکا همواره از این اقدام فیس بوک انتقاد می کردند و نمایندگان کمیسیون فدرال متمرکز بر قوانین ضدانحصار و اعضای کنگره همچنان بررسی های‎شان را درباره قدرت انحصاری و رفتار رقابتی فیس بوک ادامه می دهند.

حال به نظر می رسد فیس بوک قصد دارد در برابر این اتهام ها از خود دفاع کند. اخیرا وال استریت ژورنال سندی دریافت کرده که اطلاعاتی درباره نحوه دفاع فیس بوک در برابر اجرایی شدن تصمیم قانون گذاران این کشور و پیشگیری از جدایی پلتفرم های واتس اپ و اینستاگرام فاش می کند. این سند با بیان استدلال هایی ادعا می کند که جدایی اینستاگرام و واتس اپ از فیس بوک اتفاق نمی افتد.

به گزارش وال استریت ژورنال، با افزایش اتهام ها علیه فیس بوک مبنی بر نقض قوانین ضدانحصاری، اعضای فیس بوک به کمک وکلای شرکت حقوقی Sidley Austin LLP سند دفاعیه ای ۱۴ صفحه ای تنظیم کرده اند که ادعا می کند اجرایی شدن تصمیم دولت و تجزیه فیس بوک قوانین را نقض می کند و به این پلتفرم صدمه می زند.

کمیسیون فدرال تجارت در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ به ترتیب خرید اینستاگرام و واتس اپ را بررسی کرد. فیس بوک در این سند استدلال می کند در خرید اینستاگرام و واتس اپ، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) اعتراضی نکرده و پس ازآن، این شرکت سرمایه زیادی برای ادغام این دو شبکه در پلتفرمش صرف کرده است. طبق گفته فیس بوک، جدایی واتس اپ و اینستاگرام از این پلتفرم میلیارد ها دلار هزینه دارد و مستلزم سیستم های عملیاتی جداگانه است که باعث کاهش امنیت و آسیب به تجربه کاربری می شود.

فیس بوک درباره اطلاعات فاش شده اخیر واکنش نشان نداد. پیش ازاین نیز فیس بوک به انحصارطلبی متهم شده بود و به جای جدایی اینستاگرام و واتس اپ از پلتفرمش، درخواست تنظیم مقررات بیشتر داده بود.

فیس بوک تصمیم نهادهای دولتی جداشدن واتس اپ اینستاگرام

به گفته تین وو، پروفسور دانشگاه کلمبیا و متخصص فناوری، تأیید کمیسیون فدرال تجارت برای ادغام اینستاگرام و واتس اپ نمی تواند استدلال قوی برای دفاع فیس بوک از خودش باشد. او افزود:

پرونده ضدانحصاری دولت روی این موضوع تمرکز می کند که فیس بوک با خرید واتس اپ و اینستاگرام رقبایش را کاهش داده است؛ موضوعی که کمیسیون فدرال تجارت در زمان تأیید خرید دو پلتفرم به آن توجه نکرده بود. همچنین به گفته او، مشکلات پیش روی فیس بوک پس از جدایی پلتفرم ها نمی تواند در تصمیم گیری رگولاتورها تأثیر داشته باشد.

تابستان امسال، کمیته مجلس آمریکا متمرکز بر قوانین ضدانحصار نامه های ارسالی از مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۲ را منتشر کرد که نشان می داد مدیرعامل فیس بوک به دلیل دشواربودن رقابت با اینستاگرام، این پلتفرم را خرید. در آن زمان، اینستاگرام با داشتن ۳۰ میلیون کاربر، تنها ۱۳ کارمند داشت.

مطلب مرتبط: مدیران عامل گوگل، فیس بوک و توییتر رسما به مجلس سنا احضار شدند

مارک زاکربرگ در یکی از ایمیل های ارسالی به کارمندانش نوشته است:

محصولات اجتماعی هر کدام اثر شبکه ای خودشان را دارند و حوزه های فعالیت محدود است. زمانی که محصولی در حوزه ای قدرت بیشتری به دست می آورد، برای سایر ارائه دهندگان دشوار است که بدون انجام کار متفاوت، بتوانند جای آن را بگیرند.

به هرحال، فیس بوک باید هرچه زودتر دلایلی برای پیشگیری از اجرای دستور دولت مبنی بر جدایی پلتفرم ها آماده کند. گفته می شود که کمیسیون فدرال تجارت تا پایان سال میلادی جاری پرونده ضدانحصاری برای این شبکه اجتماعی آماده می کند. ۲۹ جولای امسال (۸ مرداد)، کنگره برای بررسی رفتار غیرانحصاری آمازون، اپل، گوگل و فیس بوک جلسه ای را با حضور مدیران این شرکت ها تشکیل داد. در این جلسه، نمایندگان سؤال های دشواری از زاکربرگ می کردند که بیشتر به خرید اینستاگرام مربوط می شد. قرار است نتیجه کنگره تا آخر اکتبر اعلام شود.

به هر حال، به نظر نمی رسد هیچ کدام از اینها به نفع فیس بوک باشد و درصورت اجرایی شدن دستور نهاد دولتی، واتس اپ و اینستاگرام به راحتی می توانند از غول شبکه های اجتماعی جدا شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zWyKYEg8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه