یك فرد بهعنوان ورثه از میان لیست تماس شما در فیسبوك میتواند احتمالا با توجه به علایقتان صفحه فیسبوكتان را به طور یادگاری حفظ یا به طور كلی حذف كند. فیسبوك حالا دیگر به كاربران خود اجازه میدهد تا در صورت مرگشان تکلیف صفحه فیسبوك خود را مشخص كنند. این شبكه اجتماعی یك ویژگی جدید را ارائه میدهد كه به وسیله آن كاربران میتوانند یك ورثه را از میان لیست تماس خود انتخاب كنند تا امكان در دست گرفتن اختیار كنترل حساب كاربریشان را بعد از مرگ داشته باشد.
این ورثه میتواند برای نمایش یك پست بر بالای صفحه به یادگار مانده یك فرد مرده پستی را بنویسد. در ضمن او امكان تغییر تصویر پروفایل و پذیرش درخواست دوستیهای جدید را دارد. این شخص حتی میتواند آرشیوی از پستها و عكسهای مختلف را در صورت كسب اجازه قبل از فوت از حساب كاربری فرد مرحوم دانلود كند، اما به پیامهای خصوصیتان دسترسی نخواهد داشت.
به هرحال، این ورثه باید از میان فهرست دوستان شما انتخاب شود یا به عبارت دیگر باید عضو فیسبوك باشد. اخیرا، با مرگ یك صاحب اكانت، كلمه «Remembering» كنار اسم پروفایل دیده و آن اكانت از بخشهایی نظیر «People You may Know»، آگهیهای تبلیغاتی و یادآوریهای روز تولد حذف خواهد شد اما به هیچوجه امكان log in یك حساب مسدود یا تغییر هرگونه اطلاعات آن وجود ندارد.
امكان انتخاب یك ورثه از میان لیست دوستان در این لحظه فقط برای كاربران در ایالاتمتحده آمریكا وجود دارد. كاربران كانادایی میتواند ببینند كه پس از مرگ چه اتفاقی برای اكانتشان میافتد و البته اجازه مطالعه درباره فهرست ورثه خود را خواهند داشت، اما با این پیغام مواجه میشوند كه امكان استفاده از ویژگی فوق هنوز در كشورشان وجود ندارد. فیسبوك همیشه در ابتدا ویژگیهای جدید خود را به كاربران آمریكایی معرفی میكند. معلوم نیست كه چه وقت كاربران كانادایی خواهند توانست ورثه خود را از میان فهرست دوستانشان برگزینند.
این یك موفقیت چشمگیر است اگرچه كاربران فقط میتوانند یك ورثه را از میان لیست دوستان خود انتخاب كنند. به گفته روزنامه والاستریت ژورنال، این اتفاق میتواند یك معمای دشوار را پیشپای شركا یا همسرانی كه با هم میمیرند، قرار دهد زیرا آنها نمیتوانند یك پشتیبان انتخاب كنند. در سال 2013، گوگل یك ویژگی مشابه به نام «account manager غیرفعال» را معرفی كرد كه به كاربران اجازه گفتن این حرف را به گوگل میداد تا در صورت غیرفعال شدن اكانت خود، این شركت با پیامهای جیمیل و دادههای اطلاعاتی كاربر چه كند (این راه مودبانه گوگل برای یادآوری مرگ بود). كاربران فیسبوك میتوانند پس از گذشت سه تا 12 ماه از غیرفعال بودن خود اجازه پاك شدن اطلاعاتشان را به این شبكه اجتماعی بدهند یا یك دوست یا یكی از اعضای خانواده خود را برای دریافت دادههای اطلاعاتیشان انتخاب كنند.