یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دانشمندان به فناوری تازه‌ای دست یافته‌اند که می‌تواند هر خانه‌ای را با هزینه کمتر از امروز به اینترنت فوق‌پرسرعت مجهز کند. این فناوری نوآورانه به حل چالش‌های مربوط به آماده‌سازی خانه‌ها برای پهنای باند قوی کمک خواهد کرد. درحالی‌که پیشرفت‌های بزرگی در هسته اصلی شبکه فیبر نوری پدید آمده، اما اغلب این پیشرفت‌ها تابه‌حال به کار مصرف‌کنندگان نیامده و برای‌شان مفید نبوده است. این پروژه که «آخرین مایل» نام دارد، خانوارها را به اینترنت جهانی متصل می‌کند.

این پروژه هنوز تقریبا تنها با کابل‌های مسی ساخته می‌شود چون گیرنده موردنیاز برای خواندن سیگنال‌های نوری بیش‌ازحد برای رسیدن به در هر خانه‌ای گران است. سزر ارکیلینک، رئیس این تیم تحقیقاتی از دانشگاه UCL لندن دراین‌باره می‌گوید: «ما یک گیرنده اپتیکال ساده طراحی کرده‌ایم که می‌تواند اینترنت را در سطح گسترده و با قیمت کم عرضه کرده و درعین حال کیفیت سیگنال‌های اپتیکال را هم حفظ کند.»

به گفته ارکیلینک، میانگین نرخ جابه‌جایی داده کابل‌های مسی که اینترنت خانه‌ها را تامین می‌کنند اکنون حدود 300 مگابایت بر ثانیه است که به‌زودی و با تقاضاهای آینده برای داده به مشکل برمی‌خورد و پاسخگو نخواهد بود. این تقاضای داده تا سال 2025 به 10 گیگابایت در ثانیه خواهد رسید.

ارکیلینک می‌گوید: این فناوری تازه می‌تواند سرعت انتقال داده را تا 10 گیگابایت برثانیه ارتقا دهد و این دقیقا تحقق رویایی است که پیش از این برای آینده وجود داشت. مزیت بزرگ فناوری تازه این است که طراحی گیرنده‌های اپتیکال ساده‌تر شده و همین امر حساسیت و دسترسی به شبکه را در مقایسه با فناوری موجود راحت‌تر کرده است.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6tYv4PNc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه