دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کیوان شیخی، رییس آمار و اطلاعات شرکت بورس درخصوص شرایط بازار سهام گفت: این روزها شاهد افزایش رو به رشد شاخص بوده‌ایم و در کنار رشد شاخص ارزش معاملات نیز افزایش پیدا کرده است. وی ادامه داد: عمده دلیل روند منفی روزهای گذشته بورس شایعات منفی مبنی بر عدم توانایی شرکت‌های بورسی برای تحقق سود مالی‌شان است اما شواهد نشان داد شرکت‌های بورسی توانستند سود مالی خود را تا صد‌درصد پوشش داده و با تعدیل مثبت روبه‌رو شوند و شایعات منفی را در بازار سهام خنثی کنند.

شیخی با اشاره به توزیع سود توسط شرکت‌های بورسی اظهار داشت: در مجامع شرکت‌های بورسی شاهد توزیع سود سهام بیش از 60‌درصد بودیم که در نوع خود بی‌سابقه بوده و می‌توان این موضوع را به‌عنوان یک عامل برای رشد بازار به حساب آورد. رییس آمار و اطلاعات شرکت بورس در توضیح P/E بازار سهام گفت: از لحاظ علمی قیمت‌ها در بازار سهام به محدوده منطقی رسیده‌اند و معکوس P/E عددی بیشتر از نرخ سود سپرده‌های کوتاه‌مدت بانکی بوده و سرمایه‌گذاران در این شرایط می‌توانند با خیالی راحت اقدام به سرمایه‌گذاری و واریز نقدینگی خود به بازار سهام کنند. شیخی گفت: قیمت‌ سهام از لحاظ علمی به سطح منطقی رسیده و در شرایطی که معکوس P/E بیشتر از نرخ سود سپرده‌های بانکی است زمان ورود نقدینگی و سرمایه‌گذاری در بازار سهام فرا‌رسیده است.

شیخی با بیان بحران پیش‌روی بانک‌ها گفت: اگر جلوی سود سپرده‌‌های بلندمدت 28 الی 29‌درصدی گرفته نشود با بحران بسیار بدی در شرایط بانک‌ها روبه‌رو خواهیم بود. وی در این باره افزود: درصورتی‌که با بانک‌های غیرمجاز برخورد قانونی شود می‌توان انتظار واریز نقدینگی را به سمت بازار سهام داشت و شاهد رونق در این بازار بودیم. رییس آمار و اطلاعات شرکت بورس درخصوص روند تأثیر مذاکرات بر بازار سهام خاطرنشان کرد: تا زمان مشخص شدن نتیجه مذاکرات شرایط بازار سهام در ابهام به سر می‌برد و درصورت برداشته شدن تحریم‌‌ها می‌توان انتظار روند رشد و رفع ابهام در بازار سهام را داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PAjyWFN4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه