دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فرش ایرانی در خانه های امریکایی

8 سال پیش ( 1395/1/4 )
پدیدآورنده : مهدی قلخان  

تشبیهی وجود دارد برای فرش و وسایل الکترونیکی که کار خواندن کتاب را برای ما آسان کرده اند. تبلت یا لپ تاپ و ابزارهای رسانه ای این امکان را به ما می دهند که در دنیای جدید، میلیون ها کتاب را در دستگاه خود ذخیره کنیم و هر وقت دلمان خواست با یک کلیک به کتاب برسیم و آن را مطالعه کنیم. در ظاهر این تصویر زیباست، اما همه کتاب خوان ها حتما با من موافقند که گرفتن کتاب در دست و تورق کاغذهای آن و آن نوستالوژی  جذاب و ماندگار بی شک چیز دیگری است و ابزار نوین جای آن را نمی گیرد.

با گسترش شهرنشینی و زندگی مدرن و در اصطلاح «زندگی سوپرلوکس» ، به زعم جامعه شناسان فرش کمی جایگاه خود را در ایران از دست داد و مردم بخش وسیعی از منازلشان را با سرامیک یا پارکت یا در نهایت با یک تکه گلیم می پوشانند، اما حقیقتا مَفروش کجا و خانه بی فرش کجا! جالب ترین نکته این که همانطور که ما از سنت هایمان دور می شویم، غربی ها جذب سنت ها و صنایع دستی ما می شوند. در منازل خيلي از امريكایيان فرش‌هاي بسيار قديمي و كهنه ايران اعم از كرمان، مشهد، كاشان و اصفهان وجود دارد و به‌ويژه نسل قديمي‌تر امريكايي براي فرش ايران احترام خاصي قائل است.

در آخرين حراج موسسه معتبر «ساته بيز» كه در تاريخ دوم ژوئن امسال در شهر نيويورك برگزار شد، بيشتر از نيمي از فرش‌هاي ارائه شده به فرش ايران و كمتر از نيمي ديگر به فرش‌هاي ساير كشورها اختصاص داشت. شركت‌هاي بزرگ جهاني سعي دارند از نام خودشان يا محصولشان يك برند بسازند و براي اين هويت و نام نيك‌سازي مخارج و زحمت‌هاي فوق‌العاده‌اي را به جان مي‌خرند.خوشبختانه اين نام نيك و برند براي فرش ايران وجود دارد و فقط ما بايد بتوانيم با حمايت عملي از فرش ايران به حفظ و گسترش آن بپردازيم.

اگر به مطالعه هزاران خبر، مصاحبه، مقاله، گفت وگو، نتايج كنفرانس‌ها و نشست‌ها و بحث‌ها و تجزيه و تحليل‌هاي دو، سه دهه اخير در مورد فرش ايران و جمع‌بندي و خلاصه آن بپردازيم شايد بتوانيم نتيجه‌گيري كنيم كه همگان بر دو نكته بيشترين تاكيد را داشته‌اند، اول بهبود توليد و توجه به ابعاد فني و انساني فرش ايران (مواد اوليه، بهينه‌سازي توليد، توجه به بافندگان، هنرمندان، دانشجويان، فروشندگان و صادركنندگان) و دوم پرداختن به تبليغات (هم داخلي و هم خارجي)، بازاريابي و بازارسازي در عرصه‌هاي جهاني. اما یک نکته مهم دیگر اینکه بازار سیال برای فروش فرش یکی از دغدغه های همیشگی خریداران و تولیدکنندگان صنعت فرش است. این بازار بزرگ در مکانی به نام «شهر فرش» توسط یک کارآفرین نمونه تهیه شده است تا با حضور در شهر فرش همه نیازهای خریدار فرش برطرف شود تا گامی باشد جهت تکریم ارباب رجوع در نظام مشتری مداری اسلامی.

فعال صنعت فرش

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OKcLu9Zb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه