شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شركت Meta اخیرا اقدام به عرضه نسخه نهایی Meta 1 Developer Kit  خود كرده كه شامل عینك‌های مجهز به تكنولوژی واقعیت افزوده نیز می‌شود. 1500 عضو «Pioneer Deloper Program»  دریافت‌كنندگان خوش شانس و صبور این عینك‌ها و مجموعه‌ای از ابزار‌های توسعه نرم‌افزاری موسوم به SDK هستند. Meta شركتی است كه ارزش پیگیری را دارد. به طور خلاصه، اگر فكر می‌كنید آینده فناوری واقعیت افزوده شامل تماشای آگهی‌های تبلیغاتی 3D با تبلت یا اتكا به Google Glass، این نوع تفكر اشتباه است.

 

آینده واقعیت افزوده شبیه همان دیدگاه شركت Meta است كه امكان مشاهده دنیای واقعی را از طریق لنزهای شفاف همراه با دریافت یكسری اطلاعات مجازی كه از طریق دست و صدای خود قادر به برقراری تعامل با آنها هستید، به وجود می‌آورد. 

این رویكرد ماشینی طبیعی به این دلیل مهم است كه از دنیای واقعی به‌عنوان كانون رابطه استفاده كرده و شما به جهان واقعی پیرامون خود می‌نگرید. این نوع نگاه كردن از پشت نمایشگر‌های ال‌ای‌دی محصور و دوربین رخ نداده و عملكردی مثل Oculus Rift یا Gear VR ندارد. نحوه كاركرد آن با  Google Glass  نیز فرق دارد. 

با استفاده از این رویكرد طبیعی، هنوز هم می‌توان دنیای واقعی را با هولوگرام‌های مختلف پر و با حركات دست یا بدن خود كنترل كرد، اما هسته اصلی آن تلاش برای نگه‌داشتن خود درون واقعیت و تمركز برای انجام حركت مستقیم به سمت جلو است. شما فقط با حضور در مكانی خاص به اطلاعاتی اضافی دست می‌یابید. با نگاهی منصفانه می‌بینیم كه برخی شركت‌ها در كنار Meta به ارائه تكنولوژی واقعیت افزوده پرداخته و عینك‌های Vuzix، Epson، سونی و Lumus از آن جمله هستند، اما Meta به‌ظاهر جامع‌تر رفتار كرده و تقریبا نگاهی فلسفی و پر شور به این نوع همكاری دارد. این یك امتیاز مهم است.

 هدف آنها ایجاد راهی بهتر برای امكان مشاركت افراد و مشاهده چیز‌های مشابه، همكاری روی پروژه‌های یكسان و حضور در پروژه‌های مشاركتی خواهد بود. با عرضه این نوع كالا ما احتمالا شاهد رشد تعداد شركت‌های فعال در زمینه فناوری واقعیت افزوده در آینده هستیم. به هر حال استفاده از این نوع ابزار‌های مشاركتی زندگی را آسان‌تر می‌كند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Yyw9xrtZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه