گوگل ویژگی تازهای را در اپلیکیشن Map خود تست میکند که میتواند به رستورانها کمک کند تا آگاهی از برند خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند؛ ویژگیای که به عکسهای مشتریان از غذاهای رستورانها متکی است. ویژگی جدید بارگذاری عکسهای مرتبط با غذا زمانی فعال میشود که عکس در رستوران یا محل عرضه غذا گرفته شده باشد و از مشتری درخواست میکند که محل شرکت را در Google Maps اضافه کند تا مردم سراسر دنیا ببینند.
در حال حاضر این ویژگی برای راهنماهای محلی -با رتبه 3 و بالاتر- Google دردسترس است. راهنماهای محلی جوامعی از منتقدان هستند که با نوشتن نقدهای بیشتر رتبهشان بالاتر میرود. این ویژگی هنوز اسمی ندارد، البته خیلی شبیه سرویس عکاسی از غذای Google به نام Tablescape است که Google امسال بهطور آزمایشی راه انداخت و کاربران میتوانستند عکسهای غذا را بارگذاری کنند و آنها را در دستهبندیهای مشخص بگذارند تا با محتوای مرتبط منطبق شود. این سرویس عمر زیادی نکرد و در ماه ژوئن کنسل شد اگرچه Google اظهار داشت که تلاش خود را در مورد عکس قطع نخواهد کرد. به گزارشامبیای نیوز، این ویژگی جدید که در حال حاضر فقط برای اندروید درنظر گرفته شده است، تأثیر زیادی روی رستورانهایی خواهد داشت که درحال حاضر فقط مشتریانشان برایشان تبلیغ میکنند.