دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رقابت بر سر پست ریاست جمهوری آمریکا شروع شده‌است و بسیاری از رأی‌دهندگان در این کشور نگران شرایط اقتصادی و مسیری که کشور در آینده طی خواهد کرد، هستند. زمانی که جنت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا، گزارش شش ماهه سیاست پولی را به کنگره آمریکا ارائه داد، گفت: «‌اخیرا اقتصاد در آمریکا با کاهش گسترده ارزش سهام، نرخ بالای استقراض برای وام‌گیرندگان و بالاتر رفتن ارزش دلار، مواجه بوده است و این یعنی رشد اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته‌است.»اگر این تحولات پایدار باشد، می‌تواند بر چشم‌انداز اقدامات اقتصادی در بازار کار تاثیر بگذارد. با این حال، دستاوردهای جدید در زمینه ایجاد شغل و رشد سریع‌تر دستمزدها، باید از بالارفتن نرخ درآمد واقعی و متعاقب آن هزینه‌های مصرف‌کننده حمایت کند.

اگر اقتصاد آمریکا ضعف داشته باشد، مردم ترجیح می‌دهند به حزب بر سر کار در کاخ سفید رأی ندهند، اما باید در نظر داشت که اقتصاد کنونی آمریکا در مقایسه با سال 2009 و زمانی که دولت فعلی بر سر کار آمد در چه شرایطی است؟ نرخ بیکاری در ژانویه سال 2009 میلادی 7.8درصد بود. میزان بیکاری از آن زمان تا به حال به 4.9درصد کاهش پیدا کرده ‌است. در حالی که تولید ناخالص ملی در سال 2009 رشد منفی 2.8درصدی داشت، در سال گذشته به 2.4درصد رسید.

با این حال نرخ بهره تفاوت چندانی نسبت به سال 2009 نداشته است. روند بهبود اقتصاد به صورت تدریجی و بدون تغییر چشمگیر بوده است. براساس گفته برخی متخصصان این روند تدریجی رشد از نظر بسیاری از مردم موفقیت‌آمیز نبوده‌است. بنابراین یک حس عدم اطمینان و ترس از رکود مداوم در بین مردم آمریکا وجود دارد.

آینده اقتصاد آمریکا به چه سمتی خواهد رفت؟

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر کدام راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات اقتصادی این کشور مطرح کرده‌اند. باید توجه داشت که هر یک از این طرح‌ها برای اجرایی شدن نیاز به تایید کنگره دارد. تنها تعداد محدودی از طرح‌های مربوط به مالیات یا صرف هزینه می‌تواند بدون احتیاج به تایید کنگره و از طریق دستور مقامات اجرایی عملی شود.

برنامه‌های اقتصادی نامزدهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

هیلاری کلینتون (دموکرات)

از جمله طرح‌های مطرح شده از سوی کلینتون بالا بردن رشد از طریق کاهش مالیات پرداختی اقشار متوسط و کسب‌و کارهای کوچک است. وی تصمیم دارد با بالا بردن حداقل دستمزد، شکاف درآمدی را کاهش دهد.وی همچنین اعلام کرده ‌است که مالیات سودهای کوتاه‌مدت برای کسانی که درآمد بالای 400 هزار دلار در سال دارند را بالا خواهد برد.

به نظر می‌رسد که این پیشنهادهای عملی جواب دهند. کسب‌و‌کارهای کوچک 70درصد مشاغل جدید را تشکیل می‌دهند و بسیاری از مدیران شرکت‌ها موافق هستند که اخذ مالیات بالاتر از سودهای به دست‌آمده در کوتاه‌مدت سبب کاهش تجارت و افزایش سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت می‌شود.

دونالد ترامپ (جمهوریخواه)

دونالد ترامپ می‌خواهد مالیات بر درآمد را کم کند و سهم آموزش رسمی را چهار برابر کند. این کار درآمد طبقه متوسط را 4.9درصد افزایش خواهد داد. او همچنین گفته است که می‌خواهد مالیات تجاری را کاهش دهد.

دیگر برنامه او بستن مالیات به واردات است اما این عملا کارایی نخواهد داشت چون دیگر کشورها هم همین کار را خواهند کرد. او گفته است که طرح ملی دولت باراک اوباما برای بخش سلامت و درمان را کنار خواهد گذاشت اما از گزینه جانشین آن چیزی نگفته است.

مارک روبیو (جمهوریخواه)

سناتور جمهوریخواه روبیو وعده داده است که تغییرات اساسی در سیستم مالیاتی ایجاد کند. یکی از این تغییرات حذف مالیات بر املاک است. او طرح بهداشت و درمان اوباما را کنار خواهد گذاشت و آن را با سیستم بیمه بهداشت فعلی جایگزین خواهد کرد:

- به افراد اجازه خواهد داد در سراسر کشور بیمه بخرند.

- مالیات این فعالیت‌ها را همانند فعالیت‌های تجاری محاسبه خواهد کرد.

- برای کاهش هزینه‌ها در بخش درمان اقداماتی اساسی خواهد کرد.

برنی سندرز (سناتور دموکرات)

سیاست‌های اقتصادی سندرز با سوسیالیسم تطابق دارد. او بیشتر روی زیرساخت‌ها هزینه خواهد کرد.طرح بهداشت و درمان باراک اوباما را به یک سیستم گسترده‌تر توسعه خواهد داد. او همچنین برنامه‌های حمایتی اجتماعی را تقویت خواهد کرد.او قول داده است که شرایط تحصیل را در حد امکان برای همه مهیا کند، حداقل دستمزد را بالا ببرد و فواید بیشتری را برای کارگران در نظر بگیرد.

او در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا شود، مالیات تجاری و همین‌طور مالیات سود خارج از کشور را افزایش خواهد داد. مشخص نیست که آیا او از این طریق می‌تواند حقوق کارگران را بالا ببرد یا نه.

تد کروز (جمهوریخواه)

سناتور‌تد کروز بر همه نوع درآمد از جمله دستمزدها و درآمدهای تجاری 10درصد مالیات می‌بندد. او برخی سیستم‌های مالیاتی را ادغام می‌کند و یک سیستم جدید اعمال خواهد کرد.

برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yeSpjd02
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه