پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

طرح‌ هایی فراتر از نسل خود

8 سال پیش ( 1395/4/8 )
پدیدآورنده : رویا پاک سرشت  

تا یک دهه پیش، کمتر کسی تصور می‌کرد فلاپی‌های MB1. 5 و 3.5 اینچی به فلش‌هایی 10 برابر کوچک‌تر تبدیل شوند که ظرفیت ذخیره‌ای چند برابر از گذشته، مثلا ظرفیت 32GB داشته باشند. شاید یکی از جالب‌ترین نکات در مورد پیشرفت فناوری این باشد که هر چه زمان پیش می‌رود، ابزارهای فناوری با قابلیت‌های متعدد، اما با حجم‌های کوچک‌تری تولید می‌شوند.

بر همین اساس است که در جهان رقابت محصولات الکترونیک و گجت‌ها، بسیاری از محصولات عمری کوتاه دارند و نمی‌توانند در برابر نسل‌های بعدی مقاومت چندانی داشته باشند. اما برخی گجت‌ها تا حدی فراتر از نسل خود و خلاقانه طراحی شده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا نسل‌های بعدی نیز دوام آورده و با اضافه شدن برخی امکانات، همچنان پرکاربرد و پر مخاطب بمانند. در زیر تعدادی از این طرح‌های خلاقانه را بررسی می‌کنیم:

Memrane laptop / desktop

این گجت فوق‌العاده، توسط وون سئوک لی، طراح مشهور کره‌ای ساخته شده است. در نگاه اول، شما با محصولی که ظاهری شبیه به بشقاب پرنده دارد آشنا می‌شوید، اما این محصول یک کیبورد و نمایشگر منحصر به فرد و قابل حمل است. پروژکتور مخصوص تعبیه شده در این محصول قابلیت خلق نمایشگر را دارد و صفحه مدور سفینه شکل نیز تشکیل‌دهنده صفحه کلید است.
 
Napkin PC

بسیاری از افراد، به‌ویژه افرادی که ایده‌پرداز یا نویسنده هستند، عادت دارند گوشه دستمال، روی تکه کاغذها، یا مواردی مشابه، ایده‌ها یا نوشته‌های آنی خود را یادداشت کنند، اما مشکل اینجاست که در بسیاری موارد این یادداشت‌ها مفقود، کمرنگ یا پاک می‌شوند و در نهایت از دست می‌روند.

napkin pc راه حل جالبی برای این مشکل است که توسط آوری هالمن طراحی شده است. طرح اولیه این ایده به منظور حفظ محیط زیست و هدر ندادن کاغذهای یادداشت بود اما اکنون می‌توان این طرح را نه فقط یک طرح دوستدار محیط زیست، بلکه طرحی فراتر از زمان حاضر دانست.

برای استفاده از این گجت خلاقانه، افراد می‌توانند با کمک قلم‌های الکترونیک مخصوصی که با رنگ‌بندی متنوع وجود دارد روی دستمال‌های ویژه napkin pc طرح و نوشته‌های خود را یادداشت و سپس با خیالی آسوده ذخیره کنند.
 
Calliper style radio

کولیپس یا قطرسنج، نوعی ابزار مهندسی است که فاصله بین اشیا را می‌سنجد، اگرچه این ابزار برای فعالان عرصه صنعت و مهندسی جذاب است، اما مایکل سیلوانتو، طراح دنیای فناوری با ایده گرفتن از این دستگاه، نوعی رادیو طراحی کرده که بسیار کوچک و سبک است و بالغ بر 80 کانال رادیویی را پوشش می‌دهد. بسیاری از مردم عادت دارند هنگام پرداختن به امور روزمره و حتی انجام کار، به رادیو نیز گوش دهند، بنابراین، این طراحی زیبا و متفاوت می‌تواند جایگاهی بلند‌مدت بین این کاربران به خود اختصاص دهد.
 
Life map

عکاسی و ذخیره عکس‌ها در دنیای امروز به قدری ساده و در دسترس شده است که اغلب افراد با در دست داشتن انواع دوربین‌های دیجیتال و تلفن‌های همراه و... به‌راحتی از خاطرات مختلف خود عکاسی می‌کنند. اما برخی اوقات وقتی در بین فایل‌های متعدد عکس و فلش مموری‌هایی که عکس‌های خود را ذخیره کرده‌ایم به دنبال عکس خاصی می‌گردیم با مشکل مواجه می‌شویم.

life map یک ایده فوق‌العاده برای ذخیره عکس‌ها بر حسب انواع انتخاب‌های کاربر فراهم کرده است. همچنین کاربر می‌تواند به کمک این گجت در هر مکان و زمان، به راحتی همه خاطرات خود را از طریق نمایشگر بزرگ و کم وزن life map مرور کرده و لذت ببرد.
 
Nokia aeon full screen concept phone

یکی از خلاقانه‌ترین طرح‌های نسل کنونی تلفن همراه، طرحی است که مدت‌هاست توسط شرکت نوکیا و در قالب نام full screen consept phone مطرح شده است. این طرح بر پایه تولید تلفن‌های همراهی که تمام لمسی هستند شکل گرفته است؛ طرحی که به نظر می‌رسد برای اغلب شرکت‌های مشهور سازنده تلفن همراه نیز مهم است و به نسل فعلی تلفن‌های همراه نیز محدود نخواهد شد.

منبع : www.hongkiat.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oXU8m5SE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه