یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

طراحی گرافیک برای تبلیغات

8 سال پیش ( 1395/3/18 )
 

تبلیغات یکی از بسترهایی است که طراحی گرافیک در آن نقشی کلیدی ایفا می‌کند. این صنعت به دلیل گستردگی بیشتر نسبت به شاخه‌های دیگر، طراحان گرافیک بسیاری را درگیر کار کرده است و روز به روز هم بر تعداد آنها افزوده می‌شود. افزایش تقاضای خدمات طراحی گرافیک، موجب تمایل بیشتر به اشتغال این حرفه شده است و نیاز به پرداختن به شاخه‌های تخصصی آن روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

بسیاری از کسانی که می‌خواهند آگهی تبلیغاتی سفارش دهند سراغ طرح گرافیک می‌روند. حتی طراحان گرافیک تازه‌کار نیز بر این باورند که می‌توانند از عهده انجام این کار برآیند. شاید این تصور هنگامی که سفارش کار ابعاد کوچکی دارد غلط به نظر نرسد و نتیجه آن قابل قبول، کارآمد و برای کارفرما مقرون به صرفه شود، اما وقتی که سفارش کار تبلیغاتی بزرگ و سنگین باشد تمام معادله‌ها تغییر می‌کند. در چنین بازاری کسب دانش و مهارت در زمینه‌های تخصصی، عاملی برای موفقیت بیشتر و جذب مشتری برای طراحان گرافیک است.

کتاب طراحی گرافیک برای تبلیغات تالیف علی افسر‌پور با زبانی ساده و فهرست‌وار به مواردی اشاره می‌کند که طراحان گرافیک برای فعالیت در زمینه تبلیغات باید آنها را بدانند.

در بخشی از این کتاب آمده است: تغییر شرایط عادی و نمایش دادن موقعیتی غیر‌معمول، نه تنها درهای جدیدی به روی خلق ایده‌های نو باز می‌کند، بلکه مخاطب را متعجب خواهد کرد. برای استفاده از تکنیک معکوس کردن می‌توانید اشیا را سر و ته کنید، موقعیت‌شان را جا به‌جا کنید، ترتیب‌شان را به هم بریزید، بزرگ و کوچک‌شان کنید و جای زیبایی و زشتی یا خوبی و بدی را عوض کنید. هیچ‌کدام از این کارها تا وقتی که به انتقال مناسب پیام کمک می‌کنند، اشکالی ندارد. تنها مواظب باشید مخاطب را به اشتباه نیندازید.

همچنین در فصل پنجم این کتاب، نویسنده به تکنیک تغییر زاویه دید اشاره می‌کند و می‌گوید: یکی از بهترین روش‌های بر انگیختن خلاقیت در هنگام ایده‌پردازی است. با استفاده از این تکنیک می‌توانید زاویه جدیدی از محصول را به نمایش درآورید و با برخورد متفاوتی نسبت به موضوع، نظر مخاطب را جلب کنید.

برای به کار بردن این تکنیک دو راه وجود دارد:

1- اشیا یا موقعیت‌ها را از دیدگاه‌های غیر‌معمول نشان دهید. مثلا شیء را از دید پرنده یا از نمای نزدیک یا بسیار دور یا حتی بیرون از کهکشان نشان دهید. حتی می‌توان مکان و زمان را حذف کرد.

2- از دید اجسام و افراد دیگر به موضوع نگاه کنید. کافی است از قالب خودتان خارج شوید و خودتان را به جای جسم یا فرد دیگری بگذارید. به جای او فکر و به اطراف نگاه کنید. حتی اگر چیزی که به آن تبدیل شده‌اید یک جسم بی‌جان است، تصور کنید که او قدرت تفکر و حرف‌زدن دارد و سعی کنید از دید او با جهان اطراف ارتباط برقرار کنید.

این کتاب 189 صفحه‌ای دارای تمرین‌ها، عکس‌ها و مثال‌های تصویری بسیار گویا است و توسط انتشارات فاطمی در هفت فصل تنظیم و عرضه شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jhH2vB9i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه