پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سیستم عامل اندروید مهمان ناخوانده‌ جدیدی با نام Godless پیدا کرده که زنگ خطر را برای کاربران این پلتفرم به صدا درآورده است. بدافزار جدید کشف شده برای اندروید در قالب اپلیکیشنی معمولی روی سیستم نصب شده و پس از روت کردن گوشی، به‌صورت مخفیانه برنامه‌های ناخواسته‌ دیگری را روی سیستم نصب می‌کند.

به گزارش زومیت، بدافزار جدیدی برای سیستم عامل اندروید منتشر شده که در قالب یک اپلیکیشن معمولی روی سیستم نصب شده و پس از روت کردن گوشی، اقدام به نصب برنامه‌های ناخواسته می‌کند.

یافته‌های متخصصان امنیتی نشان از این دارد که این بدافزار در فروشگاه‌های اپلیکیشن مختلفی نظیر گوگل‌پلی قرار داشته و گجت‌های مجهز به اندروید ۵.۱ آبنبات چوبی یا نسخه‌های قدیمی‌تر را هدف قرار داده است. با توجه به اینکه اندروید آبنبات چوبی و نسخه‌های پیش از آن بیش از ۹۰ درصد پلتفرم اندروید را به خود اختصاص می‌دهند، از این‌رو باید تعداد زیادی از کاربران را در معرض خطر خواند.

بدافزار Godless در داخل اپلیکیشن‌ها پنهان شده و با استفاده از روزنه‌های موجود در سیستم عامل، اقدام به روت کردن گوشی می‌کند. روت شدن گوشی دسترسی ادمین را در اختیار این بدافزار قرار داده و از این‌رو اپلیکیشن‌های ناخواسته در گوشی کاربران نصب می‌شود.

این بدافزار از روزنه‌های متعددی برای روت کردن گوشی استفاده می‌کند و حتی قادر است یک نرم‌افزار جاسوسی را نیز روی گوشی برای سرقت اطلاعات نصب کند. نسخه‌ جدید توسعه‌یافته از این بدافزار قادر است به راحتی کنترل‌های امنیتی انجام شده در فروشگاه‌هایی نظیر گوگل‌پلی را به راحتی پشت سر بگذارد. زمانی‌که Godless روی گوشی نصب شد، غیرفعال و پاک کردن آن به امری دشوار بدل می‌شود.

بیش از 850هزار گجت اندرویدی به این بدافزار آلوده شده‌اند که نیمی از آنها در هند و بقیه در سایر کشورهای جنوب شرق آسیا بوده‌اند. میزان آلودگی گجت‌های اندرویدی به این بدافزار در آمریکا به کمتر از ۲ درصد می‌رسد.

دانلود اپلیکیشن‌ها از فروشگاه‌های معتبر در کنار استفاده از اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته توسط کمپانی‌ها و توسعه‌دهندگان شناخته شده می‌تواند از آلودگی گجت اندرویدی پیشگیری کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OZMJ3shG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه