پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شکاف درآمد، علت ترک تحصیل پسرها

8 سال پیش ( 1394/12/26 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

یک واقعیت تلخ در آمریکا وجود دارد و آن اینکه مردمی که فقیر به‌دنیا می‌آیند، به احتمال خیلی زیاد در همان وضعیت باقی می‌مانند. دو اقتصاددان دریافته‌اند که دانش‌آموزان فقیری که در مناطق دارای شکاف درآمدی بالا بزرگ می‌شوند به‌احتمال بسیار بیشتری نسبت به دانش‌آموزانی که در مناطق دارای شکاف درآمدی کمتر هستند، ترک تحصیل می‌کنند.

ملیسا کارنی، اقتصاددان دانشگاه مریلند و فیلیپ لوین از کالج ولسلی دراین‌باره می‌نویسند: «دستیابی به تحصیلات بالاتر یک مسیر کلیدی است که از طریق آن یک نفر با پیشینه درآمد پایین می‌تواند خود را در توزیع درآمد بالا کشیده و به طبقه متوسط یا حتی بالاتر برسد.»

4753584584457373735783578342464273458345845345345

طبق تحقیقات این دو اقتصاددان که در موسسه Brookings ارائه شد، اگر بچه‌های متعلق به قشر کم‌درآمد جامعه با ترک تحصیل نسبت به شکاف میان واقعیت اقتصادی خودشان و زندگی طبقه متوسط جامعه واکنش نشان دهند، این امر به تداوم ضرر اقتصادی و ایجاد مانع در تحرک به سمت جلو خواهد انجامید. آنها در تحقیقات‌شان دریافتند که میزان شکاف بین خانوارهای پنجاهمین صدک و آنهایی که تنها در دهمین صدک هستند کمک می‌کند تا بفهمیم که آیا پسرها ترک تحصیل می‌کنند یا خیر. به گفته این اقتصاددان‌ها، دلیل پسرهای این قشر برای ترک تحصیل این است که از نظر آنها استاندارد طبقه متوسط فراتر از دسترس آنهاست. 

این اقتصاددان‌ها با نگاهی به پسرانی که مادران‌شان ترک تحصیل کرده‌اند، دریافتند که حدود 25درصد از این پسرها اگر نابرابری زیادی در توزیع درآمدها وجود داشته باشد، درس و مدرسه را رها می‌کنند. برعکس، اگر شکاف توزیع درآمد کم باشد تنها 19درصد از پسرهایی که مادران‌شان ترک تحصیل کرده‌اند، حاضر به رها کردن تحصیل می‌شوند. خیلی کم پیش می‌آید که تصمیمی اقتصادی به اندازه ترک تحصیل به اقتصاد ضربه بزند. ترک تحصیلکرده‌های دبیرستانی درآمد واقعا کمی دارند و نرخ بسیار بالاتری از بیکاری را نیز به خود اختصاص می‌دهند. آنهایی که تحصیلات دبیرستان را تمام می‌کنند به‌طورمیانگین هر هفته حدود 200 دلار درآمد بیشتری دارند. فارغ‌التحصیلان کالج به‌طورمتوسط بیش از دوبرابر ترک تحصیلی‌های دبیرستان درآمد کسب می‌کنند. 

با توجه به این معیار، تمام کردن تحصیلات دبیرستان باعث می‌شود فرد در تمام طول زندگی حدود نیم میلیون دلار درآمد بیشتری کسب کند. همچنین، احتمال اینکه افراد دارای سطح بالاتری از آموزش بیکار بمانند، به‌ویژه در رکود اقتصادی، بسیار کمتر است. درطول بحران اقتصادی، از هر شش نفر ترک‌ تحصیلکرده یک نفر بیکار بود، درحالی‌که در میان کالج رفته‌ها تنها یک نفر بیکار بود. در سال 2009 که وضعیت بیکاری کمترین حد را داشت نرخ بیکاری میان ترک تحصیلکرده‌ها از کالج رفته‌ها بیشتر بود. 

هدف تحقیق کارنی و لوین این بود که ثابت کنند نابرابری درآمدی بیشتر از سایر عوامل از جمله ‌نژاد یا عملکرد مدرسه می‌تواند بر بیشتر شدن این شکاف تاثیر بگذارد. آنچه آنها دقیقا از این تحقیق به‌دست آوردند این بود که دست کم برخی پسرها مدرسه را ترک می‌کنند «نه به این خاطر که با تحصیلات آکادمیک مشکل دارند، بلکه احتمالا به این خاطر که می‌فهمند آنچه در مدرسه به‌دست می‌آید کمتر از چیزی است که باید باشد.»

به عبارت دیگر، افرادی که فرصت تکمیل تحصیلات دبیرستان را دارند و حتی می‌توانند در کالج تحصیل را ادامه دهند، آن را رها می‌کنند چون نمی‌دانند که ادامه تحصیل چقدر می‌تواند به آنها کمک کند و برایشان ارزش داشته باشد.

منبع: wsj

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vSfm1YLj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه