جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خواستار شد

شناسایی و دسته‌بندی مشاغل دائم و موقت توسط وزارت کار

8 سال پیش ( 1394/5/4 )
 

مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر ضرورت شناسایی و دسته‌بندی مشاغل دائم و موقت از سوی وزارت کار، گفت: شناسایی کارگران فاقد بیمه در قالب یک بانک اطلاعاتی حرکت مثبتی است اما باید سازوکارهای لازم برای آن پیش‌بینی و اقدامات پس از آن مشخص شود. علی خدایی به ایسنا، گفت: جامعه کارگری از اینکه بانک اطلاعاتی مختص کارگران کشور به وجود آید استقبال می‌کند چراکه بعضا در سیاست‌گذاری‌های کلان همواره یکی از معضلات عدم دسترسی به اطلاعات کارگران است.

وی درباره شناسایی کارگران ساختمانی به‌عنوان یکی از رویکردهای این طرح، اظهار کرد: زمانی شناسایی کارگران ساختمانی و بیمه آنها در دستور کار قرار گرفت اما تنها درصد کمی توانستند از مزایای بیمه استفاده کنند و بخش اعظمی به دلیل توزیع ناعادلانه سهمیه و خریدوفروش کارت مهارت محروم ماندند. خدایی گفت: اینکه یک تشکل کارگری توان خود را به کارگیرد و اطلاعات کارگران را جمع‌آوری کند قابل ارزش است ولی باید دید پس از آن چه خدمات و اقداماتی انجام خواهد شد.

به اعتقاد مشاور کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور انجام یک کار تبلیغاتی و صوری این طرح را به سرنوشت طرح‌های گذشته دچار می‌کند مگر آنکه نظارت دقیقی روی آن صورت گیرد و سازوکارهای اجرای طرح به‌طور کامل دیده شود. وی تصریح کرد: برخی کارگران نگرانند که آمار و اطلاعات‌شان در جایی ثبت شود، کارشان را از دست بدهند لذا تا وقتی کارگر امنیت شغلی نداشته باشد نمی‌تواند برای خوداظهاری پیشقدم شود. عضو هیات‌مدیره کانون شورای اسلامی کار استان تهران با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت و بازرسی از سوی وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: اگر تعداد بازرسان وزارت کار کم است می‌تواند از ظرفیت نهادهای کارگری برای بازرسی از کارگاه‌ها استفاده کند اما متاسفانه تاکنون عزم جدی برای این کار وجود نداشته است.

خدایی درباره جلوگیری از پرداخت دستی حقوق با استفاده از بانک اطلاعات کارگران، گفت: قبلا پیشنهاداتی در این خصوص برای کارفرمایان داشتیم که بالاتر از بانک اطلاعات کارگران بود و می‌توانست مشکلات کارگران را حل کند به‌عنوان مثال واریز حقوق از طریق حساب بانکی که هیچ مشکلی برای کارفرمایانی که می‌خواهند حقوق کارگر را پرداخت کنند نداشت اما با این پیشنهاد به دلیل استدلال‌های غیر‌منطقی مخالفت شد. وی در پایان گفت: اگر وزارت کار در بحث شناسایی مشاغل و دسته‌بندی آنها مشاغل دائم، موقت و معین را معرفی و دسته‌بندی کند در آن صورت شناسایی کارگران ساده‌تر می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jHpnxiOK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه