شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شرکت ملی آلومینیوم هند مایل است پس از برداشته شدن تحریم‌ها، یک کارخانه آلومینیوم و یک نیروگاه به ارزش 2.6‌میلیارد دلار در ایران بسازد. به گزارش ایسنا، تاپان کومار چاند، رییس شرکت ملی آلومینیوم هند در نخستین مصاحبه‌اش از زمانی‌که به ریاست این شرکت منصوب شده است، اظهار کرد که هفته آینده با مقامات وزارت خارجه این کشور و سفیر ایران در دهلی نو برای مذاکره در این باره دیدار خواهد کرد.

چاند گفت ترجیح می‌دهد یک شریک ایرانی داشته باشد تا بتواند برق ارزان را برای اداره این کارخانه یک میلیون تنی در ایران تامین کند. شرکت ملی آلومینیوم هند آلومینا را که ماده خام مورد نیاز برای تولید آلومینیوم است، از پالایشگاه خود در ایالت اودیشا تامین خواهد کرد.

برنامه این شرکت برای سرمایه‌گذاری در ایران، گواه جدیدی از افزایش روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و هند است. شرکت کی‌ای‌او‌سی‌ال (KIOCL) که یک شرکت دولتی دیگر هند است ماه گذشته در قراردادی به ارزش سالانه 200‌میلیون دلار برای فروش گندله عیار بالا به ایران به توافق رسید. براساس گزارش رویترز، هند و ایران با وجود تحریم‌های تجاری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای، روابط نزدیکی را حفظ کردند و پس از توافق هسته‌ای ماه گذشته میان ایران و قدرت‌های جهانی، زمینه برای برداشته شدن تحریم‌ها علیه تهران هموار شده است.

رییس شرکت ملی آلومینیوم هند گفت: قیمت‌های پایین آلومینیوم در بازار جهانی که در پایین‌ترین سطح چند سال گذشته قرار دارد، مانع از اجرای این پروژه نخواهد شد. ساخت کارخانه جدید دو تا سه سال زمان خواهد برد و تا آن زمان تقاضا برای این فلز بهبود پیدا خواهد کرد. چاند با اشاره به اینکه معمولا تولیدکنندگان از فرصت‌هایی مانند دوره‌های رکود برای ساخت ظرفیت کارخانه‌هایشان استفاده می‌کنند تا زمانی‌که تقاضا بهبود پیدا می‌کند، قادر به بهره‌برداری از آن باشند، خاطرنشان کرد: مشاور منصوب شده از سوی این شرکت عمان و اندونزی را هم به‌عنوان مقصدهای بعدی برای ساخت کارخانه شناسایی کرده اما هنوز چیزی نهایی نشده است. براساس آمار صنعتی هند، سرانه مصرف آلومینیوم در این کشور حدود 2.2‌کیلوگرم در مقایسه با 25‌کیلوگرم در چین است اما تقاضا در هند سالانه حدود 11‌درصد در مقایسه با نرخ جهانی 6درصد رشد می‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/x5Kif2Rn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه