یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در حالی که آمار تولیدات خودرو درکشور در هشت ماهه سال جاری حدود 722 هزار دستگاه بوده است، نسبت واردات خودروی خارجی با رقم حدود 64هزارو 400 دستگاه خودرو به تولیدات داخلی، سهم ناچیزی در حدود 9 درصد را شامل می‌شود. همچنین، واردات خودروهای لوکس بالای 2500سی سی در سال جاری با کاهش 96 درصدی مواجه بود.

 بر اساس آمار گمرک،  در سال جاری تعداد 133دستگاه خودروی لوکس با حجم موتور  بالای 2500 سی سی وارد کشور شده است. همچنین با تصمیم‌گیری جدید هیات وزیران،  امکان ورود و ثبت سفارش خودروی بالای 2500 سی‌سی از محل سهمیه مربوط به جانبازان 70 درصدی، ورزشکاران برتر، اهالی ابوموسی و... لغو شد.

بر اساس این گزارش، به طور متوسط در سال‌های قبل حدود 600 میلیون دلار خودروی بالای 2500‌سی سی وارد کشور شده است در حالی که این رقم در سال‌جاری به هفت میلیون دلار کاهش یافت. بر این اساس در هشت ماهه سال جاری شاهد کاهش 593 میلیون دلاری واردات خودروی لوکس و جلوگیری قابل ملاحظه ای در خروج ارز از کشور  بوده‌ایم. بر اساس آمار، ورود خودروهای لوکس با حجم موتور 2500 سی‌سی در هشت ماهه ابتدای امسال 133 دستگاه، در سال 92 بیش از  چهار هزار دستگاه، در سال 91 بیش از 16هزار دستگاه، در سال 90 بیش از 18 هزار دستگاه، در سال 89 بیش از 13 هزار دستگاه و در سال 88 بیش از 31 هزار دستگاه بوده است که نشانگر عزم جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت یازدهم در محدودیت واردات خودروهای لوکس و حمایت از تولید داخلی بوده‌است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/deSDLgRu
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه