آیا میدانستید سهم قلبی مشتری در واقع یک گام جلوتر از سهم ذهنی مشتری میباشد و عبارت است از آن نام و نشان تجاری که مصرفکنندگان آن را به دیگر نام و نشانهای تجاری ترجیح میدهند و مایل به خریداری آن هستند؟ سهم قلبی مشتری به این امر میپردازد که چگونه مصرفکنندگان میتوانند از نظر احساسی و هیجانی در مقابل منطقی بودن به یک نام و نشان تجاری پاسخگو باشند.
سهم قلبی مشتری در حقیقت یک رابطهای احساسی بین مصرفکنندگان با نام و نشانهای تجاری ویژه، خردهفروشان، عمدهفروشان، تیمها، کارآفرینان و ارائهکنندگان خدمات به وجود میآورد. سهم قلبی مشتری از طریق دو سوال اندازهگیری میشود: چگونه میتوان محصولی را به وجود آورد که مصرفکنندگان به آن دسترسی بهتر داشته باشند؟ و چگونه میتوان محصولی به وجود آورد که مصرفکنندگان با آن زندگی بهتر و راحتتری داشته باشند؟