دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: بخش عمده‌ای از سنگ آهن صادراتی کشور برای واحدهای فولادسازی قابلیت مصرف ندارد زیرا واحدهای فولادسازی داخلی از سنگ آهن با عیار بالا بهره می‌گیرند. علیرضا سیاسی راد در گفت وگو با ایرنا، اظهار کرد: سنگ آهن صادراتی ایران به طور عمده دارای عیار کمتر از 45 درصد است که رهسپار بازار هدف می‌شود و در واقع به‌عنوان مازاد مصرف داخلی بود.

وی با بیان آنکه در سال‌های اخیر ایران هیچ‌گونه واردات سنگ آهن دانه‌بندی نداشته، گفت: صنایع فولاد کشور، ظرفیت جذب سنگ آهن دانه‌بندی با عیار مزبور را ندارد.

سیاسی راد افزود: سال گذشته حدود 24 میلیون تن سنگ آهن دانه‌بندی از کشور صادر شده و امسال سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت و افت قیمت بازارهای جهانی این ماده معدنی موجب شد تا در شش ماهه نخست 8.5 میلیون تن سنگ آهن صادر شود.پیش‌بینی می‌شود در شکل خوش‌بینانه تا پایان سال 17 میلیون تن صادرات سنگ آهن دانه‌بندی داشته باشیم. تصمیم غیرکارشناسی برای اخذ عوارض از سنگ آهن صادراتی خساراتی را برای اعضای این انجمن در برداشت و اکنون هیچ مرجعی پاسخگو نیست.

به اعتقاد وی، میزان خسارت وارده به اعضای انجمن در نیمه نخست سال جاری براثر افت صادرات بالغ بر 40 میلیون دلار است و از دولت یازدهم انتظار می‌رود به وضعیت اقتصادی کشور انضباط دهد و در برابر هرگونه تصمیمات غیر‌کارشناسی، ایستادگی کند.

براساس فعالیت‌های اکتشافی ایران دارای 5.1‌میلیارد تن سنگ آهن است که 2.8 میلیارد تن آن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است. بخش خصوصی ایران سال گذشته حدود 90 درصد سنگ آهن تولیدی را صادر کرد و بالغ بر نیمی از سنگ آهن معادن دولتی نیز صادر شد.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در شش ماهه نخست سال جاری، ارزش سنگ آهن هماتیت دانه‌بندی با خلوص کمتر از 40 درصد به رقم 497 میلیون دلار رسید.

سیاسی راد تاکید کرد: تصمیم غیرکارشناسی در این بخش، پیامد مازاد تولید و انبار شدن این ماده معدنی را در بردارد و علاوه بر این بیکاری و افت تولید را در برخواهد داشت.

به گفته دبیرکل انجمن یادشده، دست اندرکاران بخش خصوصی انتظار پشتیبانی و حمایت از دولت یازدهم را دارند تا بتوانند اهداف این بخش را جامه‌عمل بپوشانند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Migc1Bae
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه