پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هیات تجاری اتاق ایران روز سه شنبه 30شهریور در همایش مشترک اتاق سوییس و ایران در زوریخ حضور یافت. در این نشست گیئورگ اشتاوب، رئیس اتاق سوییس- ایران طی سخنانی خواستار افزایش تعاملات و همکاری شرکت های دو کشور به خصوص شرکت های کوچک و متوسط شد. 



اشتاوب بر نقش این نوع شرکت ها در اقتصاد سوییس تاکید کرد و گفت: 99درصد از کسب و کارها در این کشور اروپایی را شرکت های کوچک و متوسط (SMEها) تشکیل می دهند و 70 درصد از شاغلان در سوییس در استخدام این شرکت ها هستند.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران که سرپرستی هیأت 50 نفره ایران را در این سفر به عهده دارد، ضمن اشاره به فرصت های جدید همکاری با ایران گفت: «پیش از این، کشورهای جهان، ایران را به عنوان بازاری برای فروش کالاهای خود و کشوری که تنها نفت و گاز برای فروش دارد می شناختند، اما ایران امروز بسیار متفاوت از گذشته است و فرصت های بی شماری برای همکاری مشترک میان ایران و سوییس و سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.»

به گفته نایب رئیس اتاق ایران، استعدادهایی همچون «نیروی انسانی متخصص» از جمله داشته های ایران امروز است. سلطانی گفت: «اکنون ایران در جهان رتبه پنجم فارغ التحصیلان و دانشجویان فنی و مهندسی را دارد و سرمایه گذاران سوییسی می توانند در حوزه های مرتبط با نیروی انسانی ایران سرمایه گذاری کنند.»

سلطانی، سوییسی ها را در جهان به ارائه تولیدات با کیفیت معروف دانست و گفت: تجار ایرانی تمایل دارند از فعالان اقتصادی سوییس «بیاموزند» تا بتوانند مزیت های موجود در ایران را با این توانایی ترکیب کنند.

سلطانی به حضور پنج هیأت اقتصادی و تجاری از سوییس در اتاق ایران طی دوره کوتاه پس از تصویب برجام اشاره کرد و گفت: «اتاق مشترک ایران و سوییس جوان ترین اتاق مشترک بازرگانی است اما در عین حال فعال ترین آنها هم هست؛ امیدوارم دو کشور به حجم روابط تجاری موجود بسنده نکنند و برای افزایش تعاملات و مبادلات تجاری و اقتصادی تلاش و برنامه ریزی کنند.»

در ترکیب هیأت ایرانی، نمایندگان و مدیران حوزه های مختلف اقتصادی کشور شامل کشتیرانی، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، کاشی و سرامیک، معدن، کشاورزی، انرژی، برق، مالی و بانکی، دارو و تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی حضور دارند.

در همایش مشترک اتاق سوییس- ایران، برخی شرکت های بزرگ سوییسی از جمله MAN Diesel & Turbo و SGS که پیش از این نیز با ایران همکاری داشته اند به ارائه تجربه خود از تعامل اقتصادی با فعالان ایرانی پرداختند.

فعالان اقتصادی ایران در سفر چهار روزه خود در اتاق های بازرگانی شهرهای زوریخ و ژنو و اتاق ملی سوییس ملاقات ها و مذاکرات رو در روی تجاری با فعالان سوییسی خواهند داشت. مدیران چند بانک خصوصی کشور نیز با مسئولان بانک های بزرگ سوییس ملاقات های تخصصی با محوریت بررسی اتصال سریع تر سیستم بانکی ایران به اروپا و رفع موانع پولی و بانکی، برگزار خواهند کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bKqI5ZR4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه