یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سرمایه‌گذاری مناسب در بخش دام و طیور استان باید براساس آمایش سرزمین انجام شود. به گزارش مهر، نیاز علی ابراهیمی پاک در جلسه مشترک با معاون و مدیران معاونت امور دام سازمان جهاد‌ کشاورزی استان اظهار کرد: زنجیره‌های تولید در بخش دام و طیور باید با مطالعه و براساس آمایش سرزمین و پراکنش انجام شود.

وی بر اهمیت زنجیره تولید تاکید کرد و افزود: اگر زنجیره تولید تکمیل شود خود‌به‌خود برند‌سازی نیز در تولید محصولات دامی صورت خواهد پذیرفت. ابراهیمی پاک استان قزوین را قطب مهم کشاورزی و دامپروری برشمرد و اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب‌ و به کارگیری نظرات کارشناسی و تحقیقاتی بتوان بستر مناسبی را برای رشد و توسعه بیشتر این بخش ایجاد کرد. معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز گزارشی از روند تولید گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و شیر در استان ارائه کرد.

یوسف جلوخانی میزان تولید گوشت قرمز در استان را ۴۶ هزار تن و شیر خام  را ۵۷۲ هزار تن برآورد کرد. این مسئول اظهارکرد: ۷۰ هزار راس دام اصیل شیری و ۸۶ هزار راس پرواربندی گوساله در استان وجود دارد.به گفته وی‌ ۵۰ درصد دامداری‌های استان سنتی و مابقی صنعتی هستند.ابراهیمی پاک در ادامه در جلسه‌ای با رییس و معاونان مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در بخش کشاورزی افراد زیادی فعالیت دارند که باید به آخرین یافته‌های تحقیقاتی و علمی تجهیز شوند و باید این موضوع را به کشاورزان و جامعه هدف نیز هدایت کنیم.

وی ادامه داد: اغلب تولید‌کنندگان دام و طیور استان دارای سطح سواد خوبی هستند و تمایل دارند تا آموزش‌های نوین و بیشتری را برای ارتقای کمی و کیفی تولید و واحد تولیدی خود ببینند، اما در زراعت و باغبانی این استقبال کمتر دیده می‌شود که باید زارعان و باغداران به این امر ترغیب شوند.ابراهیمی پاک از مدیریت ترویج کشاورزی سازمان خواست تا اطلاعات روز و جدید را در اختیار بهره‌برداران و تولید‌کنندگان قرار دهد.وی خواستار هدفمند شدن آموزش کشاورزان و همچنین دسته‌بندی آنان در نحوه فراگیری آموزش شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: آموزش کارکنان و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان می‌تواند زمینه انگیزه و ترغیب بیشتر آنان را برای فعالیت در مزرعه بیشتر کند.وی بر لزوم نظارت کامل بخش‌های خصوصی بر نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی تاکید کرد.

رییس مرکز آموزش جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حال‌حاضر ۲۵۰ دانشجو در ۹ رشته کاردانی و چهار رشته کارشناسی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند. محمودخسروی‌فرد افزود :  همچنین ۲۰۰ دانش‌آموز مناطق روستایی استان در رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی در این مرکز تحصیل می‌کنند .

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NpVwjf18
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه