پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سرقت آب، جرم جدید در کالیفرنیا

9 سال پیش ( 1394/3/24 )
پدیدآورنده : گلنوش محبی  

طبق گزارش سایت اینترنتی سوییسی «بلو وین» حالا که ایالت کالیفرنیا در آمریکا با خشکسالی بی‌سابقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، شاهد رشد فزاینده آمار دزدی آب در این ایالت هستیم، به‌طور مثال منحرف کردن مسیر آب یک آبشار در «دره سیلیکونی»، دزدیدن مخزن آب یک کامیون آتش نشانی در «سیرا نوادا»، برداشت 2500 لیتر آب از یک شیر آتش‌نشانی در یکی از سایت‌های ساخت‌و‌ساز شهر «سان رامون» و.... در این میان گزارشی از «دیلی بیست» سرقتی دیگر را خاطرنشان می‌کند؛ اخیراً در «اوکلند» در نزدیکی یک تفرجگاه ساحلی مخزن یک کامیون به سرقت رفت. این گزارش به سرقتی مشابه سرقت «سان رامون» نیز اشاره می‌کند؛ در «ساکرامنتو» کارگری در حال دزدیدن هزاران لیتر آب، با اتصال یک شلنگ به شیر آتش‌نشانی، دیده شده است.

098409479307 357 345

در این زمینه سارقان آب فراتر از این حد هم رفته‌اند! روزنامه آمریکایی «پورترویل رکوردر» خبری را در این زمینه منتشر کرده است که از این قرار است: در شب 22 مه، یک خودروی فورد پیکاپ برای امداد‌رسانی به ساکنان مناطق بی‌آب در مرکز امداد‌رسانی مستقر شده بود اما این خودرو، پر از بطری‌های آب و ابزار مختلف برای پمپ آب، به سرعت دزدیده شد. پس از مدتی کوتاه، این خودرو خالی از هرگونه وسایل مربوط به آب، کمی دورتر از مرکز امداد‌رسانی پیدا شد.

خانم «اوا بلترن»، رییس گروه امدادرسانی از این جریان به‌عنوان یک فاجعه یاد می‌کند و می‌گوید: «ما کودکانی داریم که از شدت تشنگی صبح‌ها پس از بیدار شدن نمی‌توانند دهان خود را باز کنند، از شدت کمبود آب دچار مشکلات گوارشی شده‌اند و حتی نمی‌توانند به نظافت خود بپردازند. این واقعاً مایه تاسف است.»

آبیاری مزارع

مشکل سرقت منابع آبی سال گذشته هم مطرح شده بود و همچنان مورد بحث و بررسی است، به خصوص برای زارعان گیاه ماری‌جوانا در کالیفرنیا. روزنامه «نیویورک تایمز» می‌نویسد که بعضی زارعان گیاه شاهدانه، به‌ویژه آنهایی که برخلاف قوانین اعمال شده از مقدار کشت مجاز تجاوز می‌کنند، از منحرف کردن مسیرهای آبی برای آبیاری زمین‌های خود دریغ نمی‌کنند.

خشکسالی در سال‌جاری به مسئله‌ای بغرنج تبدیل شده و تمام بخش‌های استراتژیک آمریکا از جمله کالیفرنیا را تحت تأثیر قرار داده است. براساس مصاحبه‌ای که در 24 مه روی سایت «لوموند» منتشر شد، مدیر مرکز توسعه پایدار دانشگاه کالیفرنیا، «استفانی پینستل»، مزارع بزرگ را به مصرف بی‌رویه منابع محکوم کرد اما علاوه بر آنها آبیاری چمن‌ها را نیز مقصر دانست. به‌ویژه توسط پولداران کالیفرنیایی که طبق آمار 50 درصد آبی که مصرف می‌کنند در گروه مصرف بی‌رویه قرار می‌گیرد.به گفته او این قطعاً دزدی تلقی نمی‌شود اما می‌توان با توجه به شرایط فعلی نام این رفتار را بی‌مسئولیتی محض نهاد! «استفانی پینستل» افزود: «باید این مقدار را به حداقل برسانیم، به‌ویژه در مناطق ثروتمند که مصرفی حدود سه برابر بیشتر از سایر مناطق دارند. اما مردم حتی برای دل کندن از چمن‌های سرسبز باغ‌های خود هم تلاشی نمی‌کنند.»

منبع : لوموند
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JvgF6lLX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه