سه شنبه, ۱۲ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 2 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رسیدن بهار موقعیت تازه‌ای برای نوسازی خانه هاست. نمایشگاه ساخت‌و‌ساز زیست محیطی این ماه در فرانسه برگزار می‌شود؛ موقعیتی برای کشف هنر و روش ساخت خانه با مواد سازگار با محیط زیست که به نوعی یک شرط‌بندی روی آینده است.

بعد از منطقه بونیفاچیو در هفته گذشته، در حال حاضر نوبت منطقه Melgven در شهر فینیستر فرانسه است که نمایشگاه ساخت‌و‌ساز پایدار را در آوریل 2016 برپا کند. پس از یک موفقیت بزرگ در سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد نمایشگاه ساخت‌و‌ساز سبز محل تجمع حرفه‌ای‌ها و افراد علاقه‌مند به یادگیری بیشتر درباره این نوع ساخت‌و‌ساز زیست محیطی هستند. 

56864834578454584583535734574237247247353584694645

و اما ستاره‌های این نمایشگاه؟ چوب، کاه، چوب پنبه، سلولز پنبه و مواد بازیافتی و همچنین عایق گرمایی و خورشیدی و فتوولتائیک (یکی از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی با به کارگیری سلول‌های خورشیدی) هستند.

جایگزین تکنیکی برای مواد معمولی

امروزه، ساختمان‌ها 40 درصد از انرژی جهان را مصرف می‌کنند و مسبب تولید 36 درصد از انتشار گاز CO2 هستند. راه‌حل چیست؟ ساختمان‌های هوشمند، ترکیب تکنولوژی دوستدار محیط زیست با رویکرد دقیق به نیاز‌های ساکنین. هدف نمایشگاه‌های ساخت‌وساز سبز، روشن است: نشان می‌دهد که ساختن و بازسازی مسکن خود با مواد زیست محیطی کاملا ممکن است.

ساخت‌و‌ساز پایدار، بله! اما چطور؟

به لطف مواد اولیه طبیعی از خاک (خاک رس، خاک معمولی و...)، جنگلداری، کشاورزی، دامپروری یا بازیافت (چوب، چوب پنبه، کتان، کنف، کاغذ و ...)، این مواد سازگار با محیط زیست جایگزین واقعی برای مواد معمولی هستند و حتی مزیت سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند. از طرف دیگر، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. این امر به‌ویژه در مواد سلولزی، نی و چوب پنبه وجود دارد که دیوار‌ها و سقف را عایق‌بندی می‌کنند یا حتی چینه‌کشی، سیستم ساخت‌و‌ساز با خاک که برای تعادل گرمایی بسیار کارآمد است.

پروژه‌ای که از نظر اقتصادی مورد توجه است

آنچه زیست محیطی باشد در عین حال به صرفه نیز هست. نتایج حاصل از مخارج این ساخت‌و‌ساز‌های مواد طبیعی در دراز مدت بسیار مناسب است. چرا که حتی اگر خرید مواد در ابتدای سرمایه‌گذاری گران‌تر محاسبه شود، ولی در عوض با ثبات‌تر هستند و در برابر خطرات ناشی از سست شدگی یا رطوبت با سرعت کمتری تخریب می‌شوند.

علاوه بر این، ساخت‌و‌ساز ایده مناسبی برای هر محله است. هر منطقه منابع خود را دارد، ویژگی‌های منحصر به خود و دانش برآمده از سنت خود، بنابراین ایده مناسبی است برای راه انداختن اقتصاد محلی با استخدام صنعتگرانی که به عناصر طبیعی منطقه خود تسلط دارند.

منبع: figaro

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/H0dv8rQp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه