یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

زمان شارژ؛ برتری اندروید به آیفون

8 سال پیش ( 1394/11/27 )
 

شارژ کردن گوشی‌های تلفن همراه برای مدت طولانی می‌تواند به این گوشی‌ها آسیب وارد کند. بنابراین امکان شارژ زیاد گوشی در مدت زمان خیلی کم یک قابلیت کلیدی و مهم است. برای سالم نگه‌داشتن گوشی‌های ‌تلفن همراه، باید چندین بار در طول روز آنها را شارژ کرده و باتری را همواره بین 40 تا 80 درصد نگه داریم. اما شارژ کردن گوشی در طول روز، آن‌هم چندین بار کار آسان و راحتی نیست. برای همین است که خاصیت «شارژ‌سریع» خاصیتی مهم و کارآمد است و این کارایی در زمان‌هایی که عجله دارید بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

تحقیقات نشان داده‌است که گوشی‌های اندرویدی که دارای خاصیت شارژ سریع هستند، نسبت به گوشی‌های آیفون با سرعت بسیار  بیشتری شارژ می‌شوند. آزمایشی که روی گوشی‌های آیفون 6، One Plus 2 و Moto X Player انجام شده‌است، این موضوع را تایید می‌کند. در این آزمایش این سه گوشی که تنها 3 درصد باتری داشتند تا 100 درصد شارژ شدند. تمام گوشی‌ها در حالت هواپیما(Airplane Mode) قرار داشتند تا فعالیت اپلیکیشن‌ها تاثیری بر باتری نداشته باشد و هر سه گوشی در شرایط یکسان شارژ شوند.

نتیجه آزمایش‌ نشان داد که گوشی‌ آیفون با سرعتی کمتر از سایر گوشی‌ها شارژ می‌شود. 15دقیقه بعد از شروع شارژ، گوشی آیفون تنها 8 درصد شارژ شده‌بود. این در حالی است که دو گوشی دیگر 20درصد شارژ شده بودند. شکی نیست که گوشی‌های اندروید پس از 15 دقیقه شارژگیری زمان بسیار طولانی‌تری از گوشی‌های آیفون کار می‌کنند.

با آنکه One Plus 2 هم مثل آیفون از خاصیت شارژ سریع برخوردار نیست، اما همچنان با سرعت بیشتری از آیفون شارژ می‌شود و این به آن دلیل است که این گوشی از استاندارد جدید USB-C استفاده می‌کند که در نهایت قرار است در آینده گوشی‌های اندروید به کار رود. این USB جدید در مقایسه با استاندارد میکرو USB معمولی که در گوشی‌های قبلی اندروید به کار رفته است، قابلیت شارژ سریع‌تری دارد.

گوشی Moto X Play، نسبت به دو گوشی دیگر باتری بزرگ‌تری دارد و در آن از میکرو USB استفاده شده‌است، اما این گوشی مجهز به خاصیت شارژ سریع است. تنها دو ساعت طول می‌کشد تا این گوشی از 3درصد به 100 درصد شارژ شود. یعنی حدود یک ساعت سریع‌تر از آیفون. برخلاف گوشی‌های اندروید، به نظر نمی‌رسد شرکت اپل به فکر اضافه‌کردن خاصیت شارژ سریع در گوشی‌های آیفون باشد. شایعاتی در مورد آنکه گوشی‌جدید آیفون قابلیت شارژ بیسیم خواهد داشت، وجود دارد اما همچنان سرعت شارژ این گوشی‌ها نسبت به گوشی‌های اندروید بسیار پایین خواهد بود.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/At2d0QV9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه