جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس صندوق توسعه صادرات زعفران با اعلام صادرات آزمایشی ۲۰ کیلوگرم زعفران ایران به آمریکا گفت: امیدواریم که قرارداد‌های جدیدی برای توسعه صادرات زعفران به این کشور بسته شود. علی شریعتی مقدم، در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: صادرات آزمایشی زعفران ایران به آمریکا به‌صورت آزمایشی شروع و20 کیلوگرم زعفران ایرانی به کالیفرنیا منتقل شد.

وی افزود: امیدواریم که با آغاز صادرات زعفران به آمریکا، در آینده شاهد افزایش صادرات این محصول و قرارداد‌های جدیدی در این زمینه باشیم. رئیس کمیسیون کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: زعفران ایرانی استاندارد و گواهی‌های بین‌المللی را دارد و برخی از شرکت‌های معتبر ایرانی نیز محصولات خود را در سازمان غذا‌و‌داروی آمریکا ثبت کرده‌اند و مشکلی برای حضور در این بازار ندارند. 

568473573457854845845735745846895690760760

وی ‌خاطر‌نشان‌ کرد: بازار آمریکا جزو بازار‌های متوسط دنیا در مقایسه به بازارهای کشورهای عربی به حساب می‌آید، اما در صورتی که بتوانیم در این بازار حضور داشته باشیم و دراز‌مدت بازار این کشور را از آن خود کنیم، ظرفیت صادرات چند تن زعفران به این کشور وجود دارد. شریعتی مقدم یادآورشد که سالانه حدود150‌تن زعفران خشک ایران به 50 کشور دنیا صادر می‌شود.

نخستین محموله فرش ایرانی به آمریکا صادر شد

حمید کارگر، رئیس مرکز ملی فرش ایران هم از صادرات نخستین محموله فرش ایرانی به آمریکا خبرداد و گفت: نخستین فرش‌های صادراتی ایران در لس آنجلس تحویل داده شد. او در گفت‌وگو با مهر گفت: بعد از اجرایی شدن برجام، فرش‌های دستباف ایرانی مجدد راه بازار‌سنتی و قدیمی خود را در پیش گرفتند و نخستین محموله صادراتی فرش دستباف ایران از طریق بندر هامبورگ به لس‌آنجلس رسید.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: آمارهای گمرک آمریکا نشان می‌دهد، در این پنج سال، هندوستان بیش از دیگر رقبا توانسته است در بازار آمریکا حضور یابد و رتبه اول واردکنندگان فرش به این کشور را از آن خود کند؛ بنابراین برای ورود قدرتمند و مناسب به بازار آمریکا نباید از یاد برد که رقیبی فعال در آن بازار حضور دارد و از سوی دیگر نباید فراموش کنیم که در این مدت، سلایق و نیاز بازار ثابت نمانده و به همین جهت طبیعی است که سلیقه، نگاه و نیاز مصرف‌کنندگان آمریکایی متفاوت شده باشد.

وی اظهار داشت: برای ورود موفق به این بازار باید نیاز کنونی خریداران به‌ویژه نسل جوان رصد شود، ضمن اینکه یادآوری برند پرشین‌کارپت به شهروندان آمریکایی و انجام تبلیغات هوشمندانه در بازار آمریکا در کنار رصد سلیقه مشتریان و نوع فعالیت رقبا می‌تواند بازاری بزرگ و بلندمدت را برای فرش ایران فراهم سازد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: ما از بازار آمریکا انتظار خلق معجزه و ایجاد جهش چشمگیر در اعداد صادراتی نداریم اما انتظار رشد صادرات و رونق بازار را می‌توان داشت، البته لغو عمومی تحریم‌های اقتصادی نیز برای بهبود صادرات فرش دستباف امیدبخش هستند و به بهبود فرآیند صادرات در دیگر کشورها نیز امید داریم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3UzBdkjM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه