جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو شورای ملی زعفران گفت: به دلیل نوع صادرات و بسته‌بندی زعفران، حدود 50‌درصد از این محصول پس از صادر شدن به کشورهایی مانند اسپانیا و امارات مجددا به نام آنها به کشورهای مقصد صادر می‌شود.
علی حسینی اظهار کرد: سال گذشته 126 تن و 600 کیلوگرم زعفران به 45 کشور دنیا صادر شد و میزان این صادرات در دو ماهه نخست امسال به حدود 20 تن رسید که تقریباً نیمی از آن پس از صادر شدن به کشورهایی مانند اسپانیا و امارات مجددا به نام آن‌ کشورها بسته‌بندی شده و به کشورهای مقصد صادر می‌شود.


وی افزود: در دو ماهه نخست امسال حدود یک تن زعفران در بسته‌بندی‌های کمتر از 10 گرم، 11 تن در بسته‌بندی‌های بین 10 تا 30 گرم و حدود هشت تن در بسته‌بندی‌های بیش از 30 گرم صادر شده است که نشان می‌دهد به غیر از صادرات زعفران در بسته‌بندی‌های کمتر از 10 گرمی، مابقی آن قابلیت بسته‌بندی مجدد دارند. عضو شورای ملی زعفران اظهار کرد: صادرات زعفران به برخی کشورها از جمله بحرین، عربستان، کویت، قطر، ایتالیا و فرانسه به صورت مستقیم مصرف می‌شود و در برخی دیگر از کشورها مانند چین پس از فرآوری شدن در فرآیند تولید مجددا صادر می‌شود.

هزینه‌های سرسام‌آور حمل‌و‌نقل، مانع از صادرات ریز زعفران


حسینی گفت: صادرکنندگان زعفران برای صادرات این محصول در بسته‌بندی‌های ریز متحمل هزینه‌های چندین برابری حمل‌ونقل می‌شوند، چراکه به عنوان مثال اگر 10 کیلوگرم زعفران در بسته‌بندی‌های ریز صادر شود وزن آن با توجه به نوع بسته‌بندی به بیش از 300 کیلوگرم می‌رسد و در این شرایط است که هزینه‌های حمل‌و‌نقل برای صادرات این محصول برای صادرکنندگان چندین برابر می‌شود و  دولت باید برای صادرکنندگان زعفران یارانه قائل شود.

افزایش 2 برابری ارزآوری زعفران تا سال 95


وی افزود: ارزش صادراتی زعفران در حال‌حاضر 500میلیون دلار است که البته سال گذشته حدود 200میلیون دلار‌ ارزآوری برای کشور به ارمغان آورد، اما می‌توانیم با حمایت دولت و استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های موجود ارزش صادراتی زعفران را تا سال 95 به حدود یک میلیارد دلار برسانیم.


عضو شورای ملی زعفران تأکید کرد‌: نمی‌توان ادعای تأمین 90‌درصدی زعفران جهان را داشت، اما این محصول را نباید به میل خود و با سلیقه شخصی بسته‌بندی و به کشورهای مختلف صادر کرد، بلکه باید با فرهنگ‌سازی و بازاریابی و بازارسازی زعفران در جهتی پیش برویم تا برندهای ایرانی زعفران در جهان شناسایی شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Rzd6qiNl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه