در عصر حاضر محصولات تقلیدی و ارتباطات لحظهای و ثبات در میدان رقابت، دیگر یک استراتژی قابل قبول و برنده نیست. برای اینکه بدانیم چگونه میشود یک نام تجاری موفق بسازیم باید به سراغ برندهای موفق و متمایز برویم. کتاب «زاگ» به ما میگوید چگونه یک نام تجاری متمایز بسازیم. بازار به سرعت در حال رشد است؛ سرعتی بسیار سریعتر از یک شرکت.
در بازار بزرگ که محل برد و باخت است، همیشه این مالک (بازار) است که برنده است.
امروزه، باید فراتر از رقابت رفت. قانون چیست؟ قاعده جدید این است: وقتی کسی زیگ میکند، شما زاگ کنید. این بدین مفهوم است در بازاری که همه کارهای تکراری و تقلیدی انجام میدهند، برای برنده شدن، شما باید کاری متفاوت از دیگران انجام دهید. این کار مستلزم حرکت در فضاهای جدیدی است که دیگران استفاده نکردهاند؛ به عبارتی دیگر، برای پیدا کردن زاگ خود باید به دنبال ایدههایی باشید که هم خوب باشند و هم متفاوت.
با زاگ میتوانید توانایی دیدن فضاهای جدیدی را که رمز موفقیت است، بهدست آورید و بدون زاگ هم قطعا به آسانی در فضاهای تکراری قرار میگیرید که ره به جای نمیبرد.
کتاب زاگ شامل سه بخش است و این بخشها به شما کمک میکند تا زاگ خود را پیدا کنید، زاگ خود را طراحی کنید، زاگ خود را بسازید و زاگ خود را تجدید کنید. در این کتاب آمده است زاگ تحولی در دیدگاه همه مدیران در مورد نامهای تجاریشان از تولد تاکنون است. بیایید متمایز باشید، تمایز به معنای واقعی.
این کتاب نوشته مارتی نیومیر است که در 150 صفحه، با ترجمه سارا میرزایی و قیمت 6500 تومان توسط انتشارات سیته و با همکاری دبیرخانه کنفرانس بینالمللی برند به چاپ دوم رسیده است.