پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مراسم افتتاحیه بازی های المپیک 2016 ریو از ساعت 3:30 دقیقه بامداد به وقت ایران برگزار شد و در نهایت، المپیک سی و یکم با روشن شدن مشعل بازی ها، رسما افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره بازی های المپیک از ساعت 20 به وقت ریو و ساعت 3:30 دقیقه بامداد به وقت ایران آغاز شد.

ریو، کانون هیجان دنیا

این مراسم در ورزشگاه 85 هزار نفری ماراکانا در شهر ریو برگزار شد. در ابتدای مراسم با وجود اینکه افتتاحیه دقایقی آغاز شده بود، اما همچنان برخی از صندلی های ورزشگاه ماراکانا خالی بود. بیش از 10 هزار ورزشکار از 206 کشور جهان در این بازی ها حاضر هستند و در طول برگزاری این رویداد بزرگ به رقابت با حریفان می پردازند.

مراسم افتتاحیه این رقابت ها با شمارش معکوس تماشاگران و نمایش گروه هنری آغاز شد. سرود ملی کشور برزیل نیز به صورت زنده در ورزشگاه اجرا شد و پرچم این کشور به اهتزاز درآمد.

یکی از نمایش های این مراسم « چگونگی پیدایش زمین » و همچنین «تشکیل قبایل » در برزیل بود. یکی از بزرگ ترین جنگل های جهان یعنی آمازون در کشور برزیل قرار دارد و به همین دلیل رنگ سبز در مراسم افتتاحیه زیاد به چشم می خورد و حتی در نماد بازی ها نیز وجود دارد. نمایش تغییرات زمین و پایین آمدن سطح دریا جزو نمایش های رقص نور مراسم بود. موضوعی که حتی قبل از آغاز المپیک هم مورد توجه قرار گرفت و شعار مراسم افتتاحیه انتخاب شد «محیط زیست » بود.

رژه تیم ها با ورود کاروان یونان، میزبان نخستین المپیک آغاز شد. توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در زمان رژه کاروان آلمان به ورزشکاران هم وطنش ابراز احساسات کرد. در کاروان بروئنی 4 ورزشکار زن مسلمان و باحجاب وجود داشت.

در مراسم رژه، هر یک از ورزشکاران در مکانی که در ورزشگاه تعیین شده بود دانه های گیاه را قرار می دادند. این یکی دیگر از مراسم هایی بود که به خاطر اهمیت و توجه به محیط زیست تدارک دیده شده بود.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در زمان رژه کاروان کره جنوبی با ایستادن این کاروان را تشویق کرد. کاروان آمریکا که یکی از بزرگ ترین کاروان های المپیک بود، بیشترین زمان پخش تلویزیونی را هم به خود اختصاص داد. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز از جمله سیاستمداران حاضر در مراسم افتتاحیه بودند.

کاروان ایران نیز ساعت 21:52 دقیقه به وقت ریو در رژه حاضر شد. زهرا نعمتی پرچمدار کاروان ایران بود.
مهسا جاور، گلنوش سبقت الهی، تیم ملی والیبال، مجتبی عابدینی و علی پاکدامن جزو نفرات حاضر در کاروان ایران در زمان رژه بودند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lqkGU7m8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه