جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس جمهوری آفریقای جنوبی:

روی توانمندی بخش خصوصی ایران، حساب می‌‌کنیم

8 سال پیش ( 1395/2/5 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی که صبح روز شنبه در ملاقات با حسن روحانی، تفاهم نامه ارتقای روابط تجارت غیرنفتی را تا سطح 8 میلیارد دلار به امضا رساند، بعدازظهر همان روز به اتاق بازرگانی ایران رفت تا به تجار و فعالان اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی بگوید که برای دستیابی به این هدف در سال 2020 روی توانمندی بخش خصوصی دو کشور حساب باز کرده است.

زوما توجه تجار و بازرگانان دو کشور را به زمینه‌ها و سندهای همکاری میان دو کشور جلب کرد و از آنها خواست از این فرصت مهم ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند. رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی مقاومت و تعهد دولت و مردم ایران را در دوران تحریم‌ها و پس از آن قابل تحسین دانست و گفت: ایران در جنبش عدم تعهد همیشه از کشور ما حمایت کرده و ما خودمان را متعهد می‌دانیم که روابط اقتصادی‌مان را توسعه دهیم.

724247235723572476246246724724572358358358356835838363

زوما خطاب به تجار و فعالان اقتصادی ایران گفت: با ورود به کشور ما شما نه تنها به یک بازار 50 میلیون نفری دست پیدا می‌کنید، بلکه آفریقای جنوبی دروازه‌ای به یک بازار یک میلیارد نفری است.

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی برگزاری جلسات کمیسیون مشترک بین دو کشور را از فعالیت‌های انجام شده در دوران تحریم‌ها عنوان کرد. او حجم تجاری میان دو کشور را 350 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: روابط اقتصادی ما در حد و اندازه توانایی‌ها و استعدادهای دو کشور نیست و ما نه تنها می‌خواهیم به رقم قبل از تحریم‌ها برسیم که می‌خواهیم سطح روابط‌مان را از آن فراتر ببریم.

زوما به سفر سال گذشته معاونش به ایران اشاره کرد و ضمن اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضا شده در این سفر گفت: همکاری در زمینه پولشویی، تروریسم مالی، خدمات مالی و معدن مورد تفاهم هر دو طرف در این سفر بود و من در این سفر آمده‌ام که از طریق همکاری به راه حل‌های عمل‌گرایانه‌ای برای حل چالش‌های اقتصادی‌مان برسیم.

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی از ایران به‌عنوان یک شریک استراتژیک در خاورمیانه و آسیای میانه نام برد و گفت: آفریقا اقتصاد بازی دارد و اگرچه قوانین محکمی هم وجود دارد اما شرایط برای کسب‌و‌کار و زیرساخت‌های مالی فراهم است و زمینه مساعدی برای سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد.

زوما ضمن اشاره به محکومیت تحریم‌ها از سوی دولتش گفت: تحریم‌های غرب علیه ایران اقتصاد کشور ما را هم دچار اختلال کرد چرا که ایران بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام به آفریقای جنوبی بود.

او همچنین از تاسیس شورای تجاری ایران و آفریقای جنوبی استقبال کرد و گفت: اعضای شورا می‌توانند اهداف اقتصادی دو کشور را تکمیل کنند و به نتایج ملموس و عینی در زمینه گسترش همکاری‌ها برسند.

رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی تصریح کرد: ما اینجا هستیم تا به شما اطمینان دهیم که آفریقای جنوبی برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران آماده است. ما به دنبال این هستیم که کسب‌و‌کار در آفریقای جنوبی و ایران شکوفا شود، بنابراین نباید این فرصت را از دست بدهیم.

محمدرضا نعمت‌زاده که در این نشست دو جانبه از سوی دولت بخش خصوصی را همراهی می‌کرد، مذاکرات با رئیس‌جمهوری و دیگر اعضای دولت آفریقای جنوبی را مثبت ارزیابی کرد و امضای 8سند را حاصل این گفت‌وگوها دانست. نعمت‌زاده بخش معدن را بهترین زمینه برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک عنوان کرد و خطاب به تجار دو کشور گفت: بهداشت و درمان، دامپروری، کشاورزی و مواد‌غذایی، گردشگری و خدمات فنی از مهم‌ترین زمینه‌هایی است که می‌تواند در ارتقا و توسعه روابط تجاری ما تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

مسعود خوانساری، نایب رئیس اتاق ایران و میزبان این نشست، آفریقای جنوبی را به دلیل مشارکت بیش از 80 درصدی بخش خصوصی‌اش در اقتصاد کشور، نمونه موفق یک اقتصاد متمرکز دانست و از آنها خواست این تجربه را در اختیار بخش خصوصی ایران قرار دهند. خوانساری به وعده وزیر امور خارجه این کشور به ایران اشاره کرد و گفت: قرار بود مشکلات روابط بانکی بین ایران و آفریقای جنوبی برطرف شود اما با وجود قول مساعد از سوی کشور شما، همچنین امضای 90 سند همکاری در کمیسیون مشترک اقتصادی کشور، هنوز این مشکلات وجود دارد.

او این مشکلات را عامل پایین ماندن سطح روابط تجاری میان دو کشور دانست. خوانساری ارتقای سطح روابط اقتصادی با آفریقای جنوبی را فرصتی برای صادرکنندگان، جذب سرمایه‌گذاری و انتقال دانش و تکنولوژِی دانست. او 65 درصد تولید ناخالص این کشور را در حوزه معدن عنوان کرد و در تشریح دیگر فرصت‌ها گفت: بخش‌های نفت و گاز، خرید سهام پالایشگاه، تامین LNG مشارکت در سرمایه گذاری‌های مشترک پتروشیمی و حضور در مناقصات برای شرکت‌های ایرانی فرصت‌های مناسبی برای ارتقای روابط با این کشور است.

به گزارش «فرصت امروز»، به دنبال دعوت رئیس‌جمهور کشورمان، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی جاکوب زوما صبح دیروز در راس هیات بلندپایه سیاسی به ایران آمد. هیات بزرگ 180 نفره تجاری اقتصادی که زوما را همراهی می‌کنند، روز گذشته به کشور وارد شدند. صبح روز گذشته 8 سند همکاری در زمینه‌های تجارت و صنعت، ایجاد كارگروه مشترك سرمایه‌گذاری، كشاورزی، مدیریت منابع آبی، همكاری در زمینه فرهنگ و هنر، بیمه، تبادل اطلاعات ملی مربوط به پولشویی و همكاری بین پژوهشگاه صنعت ایران و پتروسای آفریقای جنوبی به امضای دو طرف رسید. بعد از ظهر روز گذشته این هیات تجاری در قالب نزدیک به 50 شرکت به اتاق بازرگانی ایران رفتند و با همتایان ایرانی خود به مذاکرات رو در رو نشستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GwDvRqrl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه