جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روباتی در شرکت زیرساخت در حال طراحی است که می تواند نقش مؤثری در فیلتر سایت های غیراخلاقی ایفا کند.

به گزارش  «فرصت امروز»، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: فیلترینگ هوشمند توانسته محدودیت هایی را که به اشتباه در برخی از سایت ها صورت می گرفت، کم کند و سایت هایی که تنها بخشی از آنها غیرمناسب است، همان بخش ها فیلتر شود و سایر قسمت های مناسب آن در دسترس کاربران باشد.

وی افزود: در حال حاضر فاز دوم فیلترینگ هوشمند در حال اجرا است و به زودی وارد فاز سوم اجرای آن می شویم که در فاز سوم با توجه به بحث احراز هویت کاربران این امکان وجود دارد که دسترسی به یک سایت و شبکه برای فردی مانند یک پزشک میسر و برای دیگران غیرممکن شود.

واعظی اظهار کرد: فیلترینگ هوشمند ابتدا روی یکی از شبکه های اجتماعی آزمایش شد که تا به حال توانسته جلوی بیشتر مطالب نامناسب در این شبکه را بگیرد و اکنون با اجرای فیلترینگ هوشمند تنها یک درصد از محتوای این شبکه همچنان نامناسب است که در تلاشیم این مقدار را کمتر از اینها کنیم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: به طور کلی شبکه هایی که در انتقال اطلاعات خود از رمزنگاری استفاده نکنند از طریق فیلترینگ هوشمند نظارت می شوند و در مورد شبکه هایی که از رمزنگاری استفاده می کنند طرح داخل سازی را اجرا خواهیم کرد.

واعظی در ادامه به اهمیت بهره گیری از تجهیزات داخلی در تأمین امنیت اشاره کرد و گفت: در راه اندازی شبکه توانا ما تا جایی که امکان داشت با تولیدکنندگان محصولات بومی قرارداد بستیم، اما عده ای به ما انتقاد کردند که چرا این تجهیزات بین 10 تا 30 درصد گران تر از نمونه های چینی خریداری شده است، اما باید توجه داشت که برای حمایت از تولیدات بومی چاره ای غیر از این وجود ندارد و برای حمایت از این بخش باید شرایطی ایجاد شود که در مواردی که نمونه مشابه داخلی وجود دارد تعرفه گمرکی چنان بالا رود که واردات مقرون به صرفه نباشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تفسیر این دوره قبض های تلفن پرداخت و با تأکید بر اینکه لازم است مبلغ ۱۰ هزار تومانی که به اشتباه از سوی مخابرات دریافت شده به مشترکان بازگردد، ادامه داد: نکته دیگری که در خصوص قبض های تلفن ثابت وجود دارد آنکه براساس مصوبات لازم است در برخی نقاط تا ۲۰۰ دقیقه و در نقاط شهری تا ۳۳۰ دقیقه هزینه مکالمه برای نگهداری خط های تلفن دریافت شود.

وزیر ارتباطات بیان کرد: این رقم برای تلفن هایی در نظر گرفته شده که کارکردی در طول ماه ندارند، اما براساس تفسیر شرکت مخابرات شاهد بودیم که گاه برای افرادی که مکالمه داشتند نیز این رقم اعمال شده است که تأکید داریم نباید این هزینه به شکل جداگانه در نظر گرفته شود.

واعظی با اشاره به مشکلات پیش  آمده برای سایت آپارات گفت: مسئولان شرکت زیرساخت با مذاکراتی که با سازمان صدا وسیما انجام داده اند در تلاشند موانع را برطرف کنند و اگر این طور نشد شورای عالی فضای مجازی وارد خواهد شد و به این مسئله رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: باید از تولیدکنندگان محتوای داخلی حمایت کنیم، چون بخش مهمی از شبکه ملی اطلاعات را محتوای داخلی تصاحب خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3M4FvTIK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه