پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در حالی که جدال بر سر ورود روبات ها در بازار کار بالا گرفته است، پارلمان اروپا در نهایت پرداخت مالیات روبات ها را رد کرد. طرح پیشنهادی که به پارلمان اروپا مبنی بر برخورداری روبات ها از حقوق و تعهدات خاصی با مخالفت پارلمان اروپا روبه رو شد، این پیشنهاد تا حد زیادی واکنشی بود به ترس جایگزین شدن روبات ها در جایگاه شغلی انسان که به بیکاری بیشتر و تضعیف برنامه های امنیت اقتصادی – اجتماعی منجر می شود.

به اعتقاد پارلمان اروپا، وضع مالیات اقتصادی برای روبات ها به ضرر بهره وری و تولید خواهد بود، بنابراین برای صنایع و شرکت های تولید کننده روبات ها رد مالیات توسط پارلمان اروپا خبر خوبی است. در این میان بیل گیتس نظر متفاوتی دارد. بنیانگذار مایکرو سافت در این باره گفته است که روبات ها ملزم به پرداخت مالیات هستند.

بیل گیتس، موسس مایکروسافت معتقد است اگر قرار باشد روبات ها شغل انسان ها را از آنها بگیرند، افراد کمتری قادر به کار کردن خواهند بود و این به معنای پرداخت کمتر مالیات است. به عقیده او، معادله ساده است. ورود روبات ها به بازار کار می تواند میلیون ها شغل را از بین ببرد. اگر جایگزینی روبات ها را به جای نیروی کار انسانی داشته باشیم، در این صورت مالیاتی که پیش از این توسط نیروی انسانی تأمین می شد، روبات ها باید تأمین کنند.

گیتس تصریح کرده که با انجام بسیاری از کارها توسط روبات ها انسان ها وقت آزاد بیشتری برای انجام اموری همچون رسیدگی به کهنسالان، رفع نیازهای کودکان، انجام امور شخصی و. . . خواهند داشت و این امر می تواند به یکدلی بیشتر انسان ها منجر شود که امروزه در حد ضروری وجود ندارد.

به نظر گیتس، پول مالیات روبات ها باید از محل صرفه جویی شرکت هایی تأمین شود که با جایگزین کردن نیروهای انسانی با روبات درآمد خود را افزایش داده و در عوض مخارج شان را کاهش داده اند.

بررسی های مؤسسه مک کنزی نشان می دهد تا سال 2055 استفاده از روبات ها در جهان شرکت ها و موسسات مختلف را از پرداخت حدود 15 میلیارد دلار پول به عنوان دستمزد خلاص می کند که 2.7 میلیارد دلار از این رقم مربوط به آمریکاست.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/a3D8x2zl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه