جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وظیفه بورس‌های کالایی تامین زیرساخت‌های لازم برای انجام معاملات کالاها و تامین مالی صنایع تولیدی کشور است. حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران با بیان این مطلب گفت: در سیمان و به‌ویژه در عرصه صادراتی این محصول، در بازارهای جهانی با مشکل دامپینگ عرضه‌کنندگان علیه یکدیگر مواجه هستیم و این موضوع سبب شده قیمت‌های تولیدی سیمان ایران در بازارهای جهانی به نسبت قیمت‌های سایر تولیدکنندگان کاهشی باشد. وی افزود: زیرساخت رینگ صادراتی بورس کالای ایران سبب خواهد شد دیگر شاهد دامپینگ قیمتی نباشیم و افت قیمت‌ها کاهش یابد.

سلطانی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین خریداران بین‌المللی مجاب خواهند شد در فضایی رقابتی محصول سیمان را خریداری کنند، البته در بعد داخلی نیز در صورت از سرگیری عرضه این محصول در بورس کالا، شاهد فضای رقابتی در بین خریداران خواهیم بود. وی با تاکید بر اینکه هزینه جابه‌جایی یکی از موضوعات اثرگذار روی قیمت‌های تمام شده سیمان است، گفت: هزینه‌های حمل باعث شده شرکت‌های نزدیک آب و مرزها قدرت فروش بهتری نسبت به سایر تولیدکنندگان داشته باشند، از این رو در سطح جهانی تیکت‌های حمل‌و‌نقل نیز از طریق بورس‌های کالایی به مزایده گذاشته شده و مورد معامله قرار می‌گیرند.

مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: این تیکت‌ها نه فقط برای سیمان بلکه برای کالاهای مختلف و به‌ویژه کالاهایی که هزینه حمل در آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است قابلیت عرضه دارند. سلطانی‌نژاد به گواهی سپرده کالایی که علاوه بر ساختار کسب‌و‌کار به ساختارهای مالی نیز کمک خواهد کرد اشاره کرد و گفت: با این اقدام قادر خواهیم بود کالایی نظیر سیمان را در انبارهایی در بازارهای هدف یا در نزدیکی بازارهای هدف ذخیره کنیم و با تاسیس رینگ‌های معاملاتی در کشورهای هدف صادراتی معاملات را انجام دهیم.

مدیرعامل بورس کالای ایران درخصوص برنامه این شرکت برای فولاد در سال آینده گفت: در سال آتی برنامه تامین مالی واحدهای فولادی را به کمک ابزارهای مالی در دستور کار قرار داده و شروع کرده ایم. برای مثال ظرف چند روز آینده تامین مالی ذوب‌آهن از طریق اوراق سلف موازی شروع خواهد شد.

وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اینکه شمش فولاد نیز ماده اولیه تولید بسیاری از صنایع پایین دستی است گواهی سپرده کالایی روی این کالا نیز تعریف خواهد شد. گفتنی است، گواهی سپرده کالایی، اوراق بهاداری است که موید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Kz8GLXHf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه