جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
ایجاد برند داخلی در صنعت خودرو باید هدف صادراتی داشته باشد

رشد بیش از 17درصدی تولید خودرو در 4ماهه امسال

8 سال پیش ( 1394/5/10 )
 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با ایجاد برندسازی داخلی در صنعت خودروی کشور باید اهداف صادراتی مدنظر بوده و از این پس نباید برند داخلی فقط برای بازار ایران منظور شود. به گزارش شاتا، ساسان قربانی سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: ‌در سی و دومین نشست شورای سیاست‌گذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای این شورا برپا شد، مهندس نعمت‌زاده تاکید کرد: بازار ما یک بازار جهانی است و ما هم بخشی از آن بازار هستیم. وی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه تصریح کرد که اگر یک سرمایه‌گذار خارجی تولید خودرو را در ایران انجام دهد می‌تواند تا صددرصد سهام آن شرکت را دارا باشد.

مهندس نعمت‌زاده، در ادامه با اشاره به اینکه باید به دنبال تکنولوژی روز باشیم افزود: تفکر CKD کاری را از ذهن‌مان حذف کنیم. سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: در این جلسه گزارش تحلیلی از صنعت خودروی ایران با صنایع خودروسازی کشورهای اروپایی به‌ویژه آلمان توسط دکتر واورا مشاور شرکت ایران خودرو ارائه شد که وی برداشت‌ها و مشاهدات خود را در قالب 10 سوال و جواب مطرح کرد.

قربانی افزود: دکتر واورا سابقه کار در شرکت مرسدس بنز آلمان را داشته همچنین مدیر پلتفرم‌های شرکت یاد شده بوده است. سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در ادامه جمع‌بندی گزارش دکتر واورا به نقل از وی گفت: در این گزارش به رعایت استانداردهای خارجی، توجه به کاهش آلایندگی، مصرف سوخت کمتر و توجه به مراکز صادرات و تولید در کلاس جهانی، توسعه محصول و اعطای حق انتخاب به مشتری در زمینه مشخصات فنی و آپشن موردنظر مشتری اشاره شد.

قربانی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از استماع گزارش دکتر واورا خاطرنشان کرد: این گزارش واقعیت و در برخی موارد تلخ است، برای دستیابی به اهدافی که داریم باید خلاقیت داشته و به طراحی اهمیت دهیم و در یک جمله صنعت خودرو را رقابت‌پذیر کنیم. وی افزود: مهندس نعمت‌زاده تاکید کرد که ایجاد واحد تست یک ضرورت است و به سرعت گرفتن ساخت واحد آزمون خودرو نیز تاکید کرد. سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: مهندس نعمت‌زاده در ادامه یادآور شده من اطمینان دارم خودروسازی ما توان لازم را برای ایجاد واحد آزمون داشته و نباید منتظر حرکت دیگران باشیم. چرا که صنعت خودروی ایران صنعتی پیشرو است و باید از تکنولوژی روز استفاده کند.

قربانی افزود: وزیر تاکید داشت خودروسازی بدون طراحی و توسعه معنا ندارد و همه خودروسازان و مدیران مربوط در این میان مسئول هستند. سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: مهندس نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه اگر صنعت خودروی کشور حرکت کند، گفت در واقع صنعت کشور کند حرکت می‌کند.

وضعیت تولید خودرو در 4 ماهه امسال

ساسان قربانی گفت: در این جلسه آمار تولید خودرو در چهار ماهه امسال اعلام شد. وی گفت: طی چهار ماهه نخست امسال تعداد 329هزار و 55 دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد17.6درصدی داشته همچنین این میزان تولید نسبت به پیش‌بینی برنامه تولید سال 94 حکایت از تحقق رشد 84درصدی دارد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو افزود: در این نشست تاکید شد شرکت‌های خودروسازی برنامه جبرانی برای باقیمانده سال تهیه و به اجرا بگذارند. سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اشاره به ادامه جلسه توسط سیدرضا‌مفیدی مدیر صنایع خودروی ایدرو گزارشی از راهنمای پیگیری اهداف، راهکارهای اجرای سیاست‌ها همچنین شاخص‌های پایش صنعت خودروی کشور را در این جلسه ارائه داد. به گفته قربانی به نقل از سیدرضا مفیدی اعم گزارش مورد اشاره به ارائه راهکارهایی در زمینه اجرای سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق 1404 تمرکز داشت که در سال گذشته توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد. سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در پایان گفت: در این نشست مقرر شد تعیین مسئولان مختلف برای پیشبرد اهداف این صنعت در جلسات آتی این شورا بررسی شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lQPBsSFE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه