جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارشی از سرمایه‌ گذاری برای تولید لامپ LED

راه‌ اندازی کسب‌وکار در هاله‌ های نور

8 سال پیش ( 1395/3/26 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

بازار روشنایی، بازاری به ابعاد همه خانه‌های مردم یک کشور، همه خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، همه سینماها، همه مکان‌های تفریحی و... است. به عبارت دیگر داستان روشنایی، داستان همه ابعاد زندگی است. به همین دلیل حتی اگر بازار با فوران کالای وارداتی مواجه باشد، باز هم جایی برای تولید هست. جایی برای آوردن سرمایه‌ها و ایجاد کسب‌وکار.به‌ویژه وقتی صحبت از بازار مصرف چندصد میلیونی در میان باشد.

در این گزارش می‌خواهیم به بازار لامپ‌های ال‌ای‌دی بپردازیم. بازاری که محصولی تقریبا نو دارد و این محصول رفته‌رفته‌ نمونه‌های قدیمی‌ را پس می‌زند و چیزی نمانده که کل بازار را تصاحب کند. همین امر جذابیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند. بنابراین در این گزارش به چم و خم سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌پردازیم تا افرادی که خواهان حضور در چنین بازاری هستند، طرحی از هزینه‌های احتمالی‌شان داشته باشند.

لزوم ورود به بازار

لامپ‌های ال‌ای‌دی در واقع مجموعه‌ای از یك یا چند ال‌ای‌دی هستند كه برای به‌دست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز با یكدیگر در یك مجموعه قرار داده می‌شوند و به منظور تامین روشنایی یا تزیینات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشخصات منحصر‌به‌فرد ال‌ای‌دی باعث شده لامپ‌های ال‌ای‌دی به سرعت جایگزین سایر منابع تامین روشنایی شوند و از مصادیق بارز آن می‌توان به مصارف خانگی، انواع چراغ‌ها و علائم راهنمایی ساخته شده با ال‌ای‌دی اشاره كرد كه در حال حاضر در كشور ما در مقیاس گسترده‌ای به‌كار گرفته شده‌اند و جایگزین نمونه‌های قدیمی شده‌اند.

همچنین در حال حاضر تولیدكنندگان لامپ‌های قدیمی، به‌صورت گسترده‌ای روی حوزه تولید لامپ‌های ال‌ای‌دی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود كه بدانیم پیشروترین شركت‌ها در زمینه تولید لامپ‌های كم‌مصرف كه در حال حاضر از نظر عده‌ای مناسب‌ترین گزینه‌ها نسبت به لامپ‌های ال‌ای‌دی هستند هم به سمت تولید ال‌ای‌دی‌ها گرایش یافته‌اند و بنابر نظر کارشناسان ا‌ل‌ای‌دی به‌زودی به جایگزینی ارزان‌تر و با دوام‌تر برای لامپ‌های حباب‌دار كنونی تبدیل می‌شود.

ال‌ای‌دی چیست؟

ال‌ای‌دی مخفف واژه LIGHT EMMTTED DIODE به معنای دیود ساطع‌كننده نور است. دیودهای ساطع‌كننده نور در واقع جزو خانواده‌دیودها هستند كه دیودها نیز زیرگروه نیمه‌هادی‌ها به شمار می‌آیند. خاصیتی كه ال‌ای‌دی را از سایر نیمه‌هادی‌ها متمایز می‌سازد این است كه با گذر جریان از آنها مقداری انرژی به‌صورت نور از آنها ساطع می‌شود.

هزینه‌های سرمایه‌گذاری و سایر قضایا

اما سوالاتی که وجود دارد این است که برای انجام چنین طرحی چه سرمایه اولیه‌ای مورد نیاز است؟ چه میزان فضا برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی باید داشت؟ حجم اشتغال‌زایی چقدر خواهد بود؟ سرمایه هزینه شده در طول چه مدت زمان به نقطه سر به سر می‌رسد؟ مجوزهای چنین طرحی را از چه ارگان، سازمان یا نهادی باید دریافت کرد؟ و....

قبل از هر نکته باید به این مسئله اشاره کرد که واحدهای تولیدی مجوزهای تولید خود را از وزارت صنایع دریافت می‌کنند. در این گزارش مبنا را بر تولید 3میلیون لامپ در طول سال قرار داده‌ایم. یعنی راه‌اندازی واحدی تولیدی که ظرفیت سالانه‌اش به میزان یادشده باشد. برای چنین طرحی هزار و 500متر فضا نیاز است که تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز در آن مستقر شوند.

همچنین باید این نکات را هم اضافه کنیم که ماشین‌آلات تولید لامپ ال‌ای‌دی به‌صورت خط تولید که مجموعه‌ای از کل ماشین‌آلات است، به‌صورت یکجا توسط ماشین‌سازان متخصص در این مورد ساخته و تحویل می‌شوند. به‌ عبارت دیگر متقاضی اجرای راه‌اندازی خط تولید ال‌ای‌دی نیازی به سفارش تک تک ماشین‌ها برای ساخت نداشته بلکه خط تولید کامل با ظرفیت مورد نظر را جهت ساخت سفارش می‌دهد.

این طرح به بیش از 2میلیارد تومان سرمایه اولیه نیاز دارد. سرمایه در گردش مورد نیاز برای چنین طرحی نیز حدودا هزار میلیارد تومان است. حدود 2 تا 3 سال هم طول می‌کشد که برگشت سرمایه صورت بگیرد. همچنین چنین طرحی برای بیش از 20نفر اشتغال‌زایی مستقیم در پی دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8JFKTrED
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه