پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک‌خبرداد

راه‌ اندازی مجدد واحدهای صنعتی

8 سال پیش ( 1394/12/20 )
 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک‌های صنعتی ایران در گردهمایی مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور ضمن تاکید بر رفع موانع قانونی پیش روی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد: راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی که از چرخه تولید خارج شده یا پایین‌تر از ظرفیت مشغول به کار و فعالیت هستند، از اولویت‌های اصلی سازمان در سال 95 خواهدبود.

علی یزدانی در این گردهمایی یک روزه که با حضور مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور و معاونان ومدیران سازمان برگزارشد، ضمن تشریح اولویت‌های اصلی فعالیت‌ها درسال 95 اظهار داشت: باید از پتانسیل‌های موجود در استان‌ها بهره گرفت و زمینه را برای بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید فراهم کرد.

73457372472473457835783524624473434

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت تکریم صنعتگران و تسهیل وترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در شهرک‌های صنعتی را از اولویت‌های دیگر سازمان برشمرد وخاطر نشان‌کرد: اصلاح و ساماندهی قوانین وآیین نامه‌های زائد اداری در دستورکار قرار گرفته و تمام استان‌ها نیز باید در تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی همت گمارند.

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش توجه به توسعه خوشه‌های صنعتی، عارضه‌یابی و حمایت از صنایع کوچک و افزایش تعامل با تشکل‌ها وانجمن‌های صنعتی را از راهبردهای اصلی سازمان در سال آینده دانست و اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی و صنفی در سال آینده با همکاری استان‌ها به‌طور جدی پیگیری خواهدشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه، سال آینده را برای شهرک‌های صنعتی ایران از لحاظ جذابیت برای سرمایه‌گذاران پر بار توصیف کرد و افزود: کاهش هزینه‌های تولید یکی از برنامه‌های اصلی سازمان در سال آتی خواهد بود. یزدانی شفاف‌سازی و رفع قوانین زائد اداری را در بهبود وضعیت صنعت موثر دانست و اظهار امیدواری کرد در فضای پسابرجام با اتخاذ تدابیر مناسب، رونق، نشاط وامید به فضای کسب وکار کشور بازگشته و شهرک‌ها و نواحی صنعتی با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شوند. 

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اصلاح ساختار شرکت‌های استانی، افزایش تعامل موثر با تشکل‌های صنعتی و بخش‌خصوصی و همچنین کاهش بوروکراسی اداری را مورد تاکید قرارداد و خواستار اعمال سیاست‌هایی نظیر منطقی کردن نسبت هزینه‌های جاری و عمرانی، به‌کارگیری برنامه‌های تشویقی، آموزش کارکنان و... شد.

گفتنی است در این نشست یک روزه معاونان ومدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعلی صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به تشریح برنامه‌های سازمان و شرکت‌های تابعه در سال آتی پرداختند. همچنین مدیران عامل شرکت‌های شهرک‌های صنعتی تابعه نیز با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی شهرک‌های صنعتی در استان، گزارشی از برنامه‌های در دست اجرا ارائه کردند.

راه‌اندازی 1800 واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی

پیش از این و در تابستان امسال غلامرضا سلیمانی معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داده بود که با اقدامات این سازمان در دو سال گذشته یک هزار و 800 واحد صنعتی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مجددا به چرخه فعالیت اقتصادی بازگشتند.

براساس گفته‌های سلیمانی، 81 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که با برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید، حدود 14 هزار واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌های صنعتی کشور، احیا می‌شوند. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال نیز احیای حدود هزار واحد صنعتی دیگر از واحدهای تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

سلیمانی با بیان اینکه 941 شهرک صنعتی در کشور مصوب شده است که از این تعداد 751 شهرک صنعتی عملیاتی و به بهره‌برداری رسیده گفته بود: یک سوم این شهرک‌ها در دولت نهم و دهم مصوب شده است که مورد نیاز کشور نبود. عضو هیات‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفته بود: از 130 هزار هکتار اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی 75 هزار هکتار آن به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lfJ9LsmQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه