اگر میخواهید بدانید که چگونه میتوان از نیرومندترین ایدهها در بازاریابی استفاده کرد تا مشتریان بیشتری را به دست آورد، از کتاب «بازاریابی از صفر تا صد» کمک بگیرید.«بازاریابی از صفر تا صد» نوشته «دان سکستون» است و با ترجمه سینا قربانلو توسط انتشارات مبلغان به بازار آمده است.
سکستون این کتاب را به سفارش دانشگاه ترامپ برای کسانی نوشته است که به کسب و کاری بزرگ یا کوچک مشغولند، اما فرصت آن را پیدا نکردهاند تا مباحث بازاریابی را در دانشگاه بیاموزند. دونالد ترامپ در پیشگفتاری که برای این کتاب نوشته، اشاره کرده است که مفاهیم مطرح شده در این کتاب، همان مفاهیمی است که در معتبرترین مواد درسی MBA آموزش داده شده و مورد استفاده موفقترین شرکتها در جهان از جمله سازمان ترامپ قرار گرفته است. ترامپ اضافه میکند:
«اگر از وضعیت موجود کاری خود راضی نیستید، این کتاب را بخوانید؛ یکی از نظرات کلیدی آن را برگزینید و آن را به کار ببندید. من تضمین میکنم که از آن پول خواهید ساخت.» این کتاب در پنج بخش تنظیم شده است.
بخش اول به موضوعاتی چون چگونگی تدوین یک راهبرد بازاریابی نیرومند، نحوه درک مشتریان، اندازهگیری و مدیریت ارزش ادراکشده، درک رقبا، درک تـوانمـنـدیهای سازمـان، درک محیط کلی رقابت، شناسایی بازارهای احتمالی، انتخاب بازار هدف کلیدی و موقعیتگذاری محصول یا خدمت میپردازد.
بخش دوم کتاب، نحوه بهسازی راهبرد بازاریابی را در قالب خلق ارزشمندترین دارایی یعنی نام تجاری، تهیه طرح رشد، تعیین تمرکز برای رشد و افزایش دادن رضایت مشتریان تشریح میکند. بخش سوم درباره اجرای راهبرد است و موضوعاتی چون طراحی محصول یا خدمت، یکپارچهسازی ارتباطات مشتری، تبلیغات، شناسهها، ترویج فروش، فروش شخصی، روابط عمومی، بازاریابی اینترنتی، قیمتگذاری و بازاریابی پارتیزانی را دربرمیگیرد.
بخش چهارم به موضوع درک اعداد و ارقام، تحلیل مالی برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه بازاریابی، انجام تحقیق بازاریابی و پیشبینی میپردازد و بخش پنجم با تحلیل طرح بازاریابی، نحوه حصول اطمینان از موفقیتآمیز بودن راهبرد بازاریابی را شرح میدهد.