مدیرعامل پست بانک ایران گفت: پست بانک ایران، بانک تخصصی- توسعه ای است که درخدمت توسعه کشور بوده و نگاه تخصصی و حمایتی ویژه ای به حوزه های ICT و خرده بانکداری دارد.
به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران، خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک ایران همزمان با سفر هیات دولت به استان کرمانشاه و بازدید از مدیریت شعب استان و برخی شعب آن درجلسه شورای اداری این مدیریت بیان کرد: تغییر ماهیت فعالیت های این بانک به بانک توسعه ای– تخصصی حوزه ICT و خرده بانکداری حوزه روستایی، حضور فعال و مؤثر آن را درسطح کشور برای ارائه خدمات متنوع بانکی به هموطنان بیش از پیش فراهم ساخته است.
فرحی افزود: پست بانک ایران، بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و استانها به عنوان هسته های اعتباری می بایست در این حوزه تعاملات بیشتری با مجموعه های ICT استان ها داشته باشند.
وی عنوان کرد: شعب پست بانک ایران نیز با تعیین و ابلاغ EPS حداقلی و تحقق سودی که برای آنها پیش بینی شده باید برای محقق ساختن اهداف به دنبال منابع ارزان قیمت و پرداخت تسهیلات هدفمند در راستای اشتغال زائی و پویائی اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.
فرحی با اشاره به قابلیت نیروی انسانی پست بانک ایران و تعهد و تلاش آنان اظهارداشت: این بانک با تکیه بر قابلیت و تعلق سازمانی نیروی انسانی توانسته است در نظام اقتصادی کشور تأثیرگذار بوده و نقش مؤثری در رفاه و امور معیشتی مردم داشته باشد.
وی اظهارداشت: پست بانک ایران با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های بی نظیر خود می تواند خدمات ارزنده ای ارائه نماید که مستلزم ارائه طرح های توسعه ای و خدماتی است. اما لازم است دولت حمایت های خود را از این بانک بیشتر کرده و ابزارهای لازم را دراختیار آن قرار دهد تا بتواند در زمینه های رفاه و عدالت اجتماعی کمک حال دولت باشد.
مدیرعامل خاطرنشان ساخت: یکپارچه سازی Corebanking و توسعه IT بانک، توجه به واحدهای اجرائی، توسعه منابع انسانی و ارائه آموزش های کاربردی مستمر، سودآوری، توسعه کمی و کیفی خدمات، ساماندهی و بهسازی شعب و باجه های نمایندگی بانکی و استفاده از ظرفیت های منحصر به فرد آنها، تعیین EPS برای هریک از استان ها، تأمین کسری نیروهای انسانی، ارتقاء سخت افزارها و کاهش مطالبات از مهمترین برنامه های بانک در سال جاری است.
فرحی ابراز امیدواری کرد: قطعاً در برنامه ششم توسعه کشور، دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیاری از چالش های موجود ازجمله افزایش سرمایه بانک را مرتفع خواهد ساخت.
وی درپایان عنوان کرد: فعالیت های پست بانک ایران در راستای سودآوری است و انتظار می رود با تأمین مالی بخش های ICT و طرح های کوچک اشتغال زا، ارائه خدمات متنوع و مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع به اهداف خود برسیم.
محمدابراهیم عین علیان مدیرشعب پست بانک استان کرمانشاه نیز در این جلسه، گزارشی از عملکرد شعب استان ارائه و اظهارداشت: همکاران استان نیروهای بسیار با انگیزه و توانمندی هستند و بایستی بتوانیم با توسعه و تنوع بخشی به بانکداری الکترونیکی، مشتریان و منابع زیادی را جذب کنیم.
همچنین در این جلسه، آرش شهرکی کیا مشاور مدیرعامل و مدیر امور حراست، داود قزلباش مدیرامور اعتباری و سرمایه گذاری، فرهاد بهمنی مدیر امور فناوری اطلاعات، محمود شیردل مدیر امور شعب و توسعه بازار و سیدرحمان حسین پور رئیس اداره کل حوزه مدیریت و روابط عمومی هریک ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت شعب استان در حوزه های مختلف به تشریح برنامه حوزه های مربوطه پرداختند.