یکشنبه, ۱۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 30 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، تاخیر یک ساله در افزایش قیمت خودرو به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، همان طور که قیمت سایر کالاهای صنعتی و تولیدی ازجمله فولاد، مس و آلومینیوم به روز است و براساس نرخ جهانی تعیین می شوند، خودرو نیز باید بر اساس صورت های مالی جدید خودروسازان قیمت گذاری شود.

به هر حال با انتخاب رئیس جمهور جدید و تشکیل کابینه دولت چهاردهم افزایش قیمت خودرو اتفاق خواهد افتاد اما مشکل اساسی این است که با توجه به تورم ۴۰درصدی در کشور هرگونه تاخیر در افزایش قیمت خودرو تاثیری منفی بر صنعت خودرو کشور خواهد داشت.

تعیین قیمت جدید خودروهای داخلی همواره با یک تاخیر ۶ماه تا یک سال انجام می شود، این در حالی است که ۶۰درصد قیمت خودرو شامل مواد اولیه با نرخ جهانی است و قاعدتا در این شرایط نمی توان یک بنگاه بزرگ اقتصادی را معطل افزایش قیمت خودرو گذاشت.

هرگونه تاخیر در افزایش قیمت خودرو تاثیری منفی بر صنعت خودرو کشور خواهد داشت

صنعت خودرو به عدم بهره وری و حمایت های همه جانبه محکوم است، این چه حمایتی است که یک بنگاه بزرگ اقتصادی نقشی در تعیین قیمت محصول خود ندارد.

متاسفانه مداخله دولت در قیمت گذاری خودرو تقاضا برای خرید سهام خودروسازان و سرمایه گذاری در صنعت خودرو را کاهش داده و موجب حرکت سرمایه ها به سوی صنعت مونتاژکاری که ارزش افزوده ای اندکی برای کشور به همراه دارد، شده است.

به رغم وعده های نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری اما باتوجه به نوع دیدگاه و تفکرات نامزدها بعید است در دولت چهاردهم تحول خاصی را در صنعت خودرو شاهد باشیم. کمااینکه وزیر صمت توانمند دولت یازدهم و دوازدهم نیز نتوانست تحولی در صنعت خودرو ایجاد کند. البته جریان سیاسی حاکم بر مجلس نیز در این زمینه بی تاثیر نیست چراکه مجلس فاقد مهره های سنگین و نمایندگان با تجارب صنعتی و سواد اقتصادی بالاست.

بهبود وضعیت خودروسازی مستلزم تحول اساسی در صنعت خودرو است، به رغم تاکید دولت دوازدهم و سیزدهم بر خصوصی سازی صنعت خودرو نه تنها اما مسیر فعلی خودروسازی اصلاح نشد بلکه بدهی و زیان انباشته شرکت های خودروسازی افزایش نیز پیدا کرد و از آنجاکه فروش سهام شرکت های بزرگ خودروسازی با قیمت پایین توجیه اقتصادی ندارد قاعدتا فروش سهام دولتی خودروسازان در این شرایط با مقاومت بنگاه های خصوصی و سازمان های نظارتی مواجه خواهد شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qu4pZi3T
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه