شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
چطور فناوری های جدید به توسعه بازاریابی و تبلیغات کمک می کند؟

تکنولوژی در خدمت بازاریابی و تبلیغات

4 ماه پیش ( 1403/4/10 )

توسعه فناوری برای مردم دنیا در طول تاریخ پدیده ای دوسویه بوده است. در حالی که خیلی از مردم تلاش های بی وقفه ای برای توسعه تکنولوژی و استفاده از آن در زندگی روزمره داشتند، برخی دیگر به آن به چشم یک تهدید بالقوه نگاه می کردند. توسعه فناوری، به ویژه در قرن کنونی، سرعت بی نهایت بالایی به خودش گرفته است. این امری است که می تواند برای زیست انسان ها کمی خطرناک باشد. مثلا هوش مصنوعی را در نظر بگیرید؛ حتی کارآفرین خلاق و جنجالی مثل ایلان ماسک نیز نسبت به توسعه سریع این فناوری و نفوذش در زندگی مردم هشدار داده است. با این حساب نباید دیدگاه منتقدان فناوری را نادیده گرفت. 

ما در روزنامه فرصت امروز در میانه دو طیف بالا قرار داریم. در حالی که ماشینی شدن زندگی روزمره خطر بزرگی محسوب می شود، اما نباید از پتانسیل فناوری های مختلف به سود خودمان صرف نظر کنیم. این امر می تواند به افراد برای تجربه ای بهتر در زمینه توسعه کسب و کار یا حتی زندگی بهتر کمک کند. 

بسیاری از کارآفرینان میانه خوبی با تغییرات ندارند. انگار همیشه یک گارد نامرئی در برابر تغییرات داشته و دل شان به روندهای سنتی خوش است. قبول دارم هر تغییری در این دنیا سخت و حیرت انگیز خواهد بود، اما شما قرار نیست زندگی تان را به سبک دهه های قبل ادامه دهید. در دنیایی که همه اجزای آن به سرعت در حال تغییر است، جست وجو برای ثبات بیشتر شبیه نوعی خودکشی خواهد بود. 

تکنولوژی در خدمت بازاریابی و تبلیغات

صنعت بازاریابی و تبلیغات به عنوان یکی از حوزه های پرطرفدار در دنیای کارآفرینی تغییرات زیادی در طول یک دهه اخیر داشته است. به طوری که دیگر نمی تواند به شیوه یک دهه قبل به بازاریابی پرداخت. این مسئله ما را به سوی سوال مهمی هدایت کرده است: تکنولوژی چطور در خدمت بازاریابی و تبلیغات قرار می گیرد؟ به عبارت بهتر، در دوره کنونی چطور می توان از مزایای فناوری به سود بازاریابی بهتر استفاده کرد. 

مطلب مرتبط: کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی

اگر دقت کرده باشید، سوال بالا از آن دست پرسش هایی است که کمتر کسی جرأت ورود به آن را دارد. درست به همین خاطر ما در این مقاله ریسک کرده و آن را در کانون توجه قرار داده ایم. پس با ما همراه باشید تا کمی دقیق تر این مسئله را واکاوی کنیم. 

هوش مصنوعی همه جا را فتح می کند!

هوش مصنوعی همه جا را فتح می کند!

وقتی صحبت از فناوری های تازه می شود، اول از همه ذهن آدم به سوی هوش مصنوعی می رود. خب امروزه همه جا صحبت از این فناوری و اثرگذاری حیرت انگیزش بر روی مردم است. اگر شما نتوانید خودتان را با موج این تغییرات هماهنگ سازید، اصلا بعید نیست به سرعت دست تان برای مشتریان رو شده یا استقبال کمتری از شما صورت گیرد. 

هنوز هم برخی از بازاریاب ها خیال می کنند هوش مصنوعی برای اثرگذاری بر روی مخاطب توانایی لازم را ندارد. خب این درک اشتباه ناشی از فهم وارونه جایگاه این فناوری است. هوش مصنوعی قرار نیست جایگزین شما در عرصه بازاریابی یا تولید محتوا شود. در عوض همه چیز در خدمت شما خواهد بود تا کارتان را بهتر پیش ببرید. به زبان ساده تر، هوش مصنوعی ابزاری در خدمت شما خواهد بود. این امر به شما کمک خواهد کرد تا میزان بالاتری از اثرگذاری بر روی مخاطب را تجربه کرده و کارتان نیز ساده تر جلو برود. 

یکی از اشتباهاتی که بازاریاب‎ ها به راحتی مرتکبش می شوند، تلاش برای یافتن جایگزینی کامل برای کارهای شان است. خب اگر قرار بود هوش مصنوعی کاملا جایگزین شما شود، دیگر نیازی به حضورتان در سلسله مراتب سازمانی نبود. این مسئله ای است که بسیاری از بازاریاب ها به طور درست بررسی اش نمی کنند. به همین خاطر ضروری است از توانایی تان برای بهبود شرایط به خوبی سود ببرید. این یعنی باید تا حد امکان از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار استفاده کرده و نقش آن را بزرگنمایی نکنید. چنین نکته ای نه تنها در بلندمدت، بلکه در بازه های زمانی کوتاه نیز اثرش را روی مخاطب خواهد داشت. به علاوه، موتورهای جست وجو یا الگوریتم شبکه های اجتماعی نیز روی بهتری به شما نشان خواهند داد.

باور کنید یا نه، هوش مصنوعی در طول سال های اخیر همه جا را فتح کرده است. درست به همین خاطر شما دیگر نمی توانید از آن نجات پیدا کنید. پس طبیعی است که کارتان با کمی چالش و تغییر رو به رو شود. در این میان باید خودتان را برای استقبال از تغییرات تازه به بهترین شکل ممکن آماده سازید. وگرنه به عنوان یک بازاریاب کلاه تان پس معرکه خواهد بود. این مسئله ای است که باید به طور قابل ملاحظه ای مد نظر قرار داده و زودتر از آنچه فکرش را می کنید، راهکاری برایش در نظر بگیرید. 

مطلب مرتبط: تبلیغات با هوش مصنوعی؛ چطور و چگونه؟

بازنمایی هویت از قاب اینترنت

بازنمایی هویت از قاب اینترنت

امروزه دیگر تعاملات رو در رو جای خود را به تولید محتوا در شبکه های اجتماعی داده است. محلی که بسیاری از بازاریاب ها برای تولید محتوا بدان وابستگی شدید دارند. در این میان هویت برندها و حتی اشخاص نیز در این قاب مورد ارزیابی قرار می گیرد. به همین خاطر اگر نتوانید هویت جذابی از خودتان به نمایش بگذارید، دیر یا زود نسخه تان پیچیده خواهد شد. آن وقت شما می مانید و کلی آرزوی بر باد رفته که هیچ کس به آنها درست و حسابی توجه نمی کند. 

متاسفانه خیلی از بازاریاب ها در گیر و دار توسعه کسب و کار اصلا به بحث هویت برند فکر نمی کنند. شاید این مسئله قبلا تا این اندازه مهم نبود؛ چراکه تعاملات رو در رو بخش قابل ملاحظه ای از مشکلات را رفع کرده و به کسب و کارها برای تعامل بهتر با مخاطب کمک می کرد. با این حال از زمانی که اینترنت جای خودش را در زندگی روزمره باز کرد، بسیاری از معادلات عوض شده است. 

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه معتقدیم فناوری های نوین باید به کار کسب و کارها بیاید، در غیر این صورت شما هرگز نمی توانید آنطور که باید و شاید از فناوری ها به سود خودتان بهره ببرید. یکی از نمودهای اصلی این بهره مندی مربوط به بازنمایی هویت برند است. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اثرگذاری بهتری بر روی مخاطب تان داشته و اوضاع را بهتر به سود خودتان پیش ببرید. سوال اصلی در این میان نحوه دستیابی به این هدف است. 

یکی از نکات مثبتی که باید روی آن تاکید زیادی داشته باشید، بحث مربوط به داستان سرایی است. قبلا بسیاری از بازاریاب ها بر روی پتانسیل مشتریان برای انتقال داستان برند به دوستان شان حساب باز می کردند. این در حالی است که امروزه ماجرا فرق کرده است. مشتریان ترجیح می دهند داستان برندها را نه به طور متنی، بلکه در قالب های بصری مشاهده کنند. به همین خاطر اگر شما همچنان به استفاده از شیوه های قدیمی اصرار داشته باشید، کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

در اینجا بازهم ردپای هوش مصنوعی به چشم می خورد؛ چراکه ابزارهای مختلفی در زمینه تبدیل انواع متن به ویدئو یا تصاویری با جزییات زیاد فعالیت دارند. همین امر می تواند به شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب کمک کرده یا حتی بلندپروازی های دور و درازی به همراه داشته باشد. در هر صورت شما نباید ماجرا را خیلی ساده یا حتی سرکاری بگیرید. 

این روزها تب استفاده از محتوای بصری در حوزه بازاریابی بی نهایت داغ است. البته این مسئله بی دلیل نیست؛ چراکه بسیاری از مردم در طول یک دهه اخیر تمایل رو به رشدی به فرمت ویدئو نشان داده اند. بنابراین اگر شما همچنان به دنبال داستان سرایی متن محور باشید، شانس زیادی برای تعامل با مخاطب نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: هوش مصنوعی و بازاریابی فوق سریع

چالش های دیجیتال و گردش اطلاعات

چالش های دیجیتال و گردش اطلاعات

آیا تا حالا با مشکلاتی در زمینه مدیریت مشتریان در دنیای آنلاین رو به رو شده اید؟ این مسئله ای است که گاهی اوقات پای تیم های بازاریابی و تبلیغات را نیز به بحث باز می کند. انتظار اصلی از چنین تیم هایی در مواقع بحرانی تلاش برای تخفیف مسئله و ایجاد آرامش در میان مخاطب است. البته این مسئله در بسیاری از مواقع درست اجرا نمی شود؛ چراکه شایعات یا حتی اخبار منفی به سرعت در سطح اینترنت پخش شده و ابتکار عمل را از هر کارآفرینی می گیرد. 

ما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که گردش اطلاعات در آن به طور حیرت انگیزی بالاست. به همین خاطر اگر فکر کرده اید در چنین شرایطی می توانید بدون دردسر چالش های پیرامون برندتان را حل و فصل کنید، سخت در اشتباهید. 

برخی از کارآفرینان خیال می کنند چالش های دیجیتال مرتبط با شهرت یا اعتبار برند خیلی راحت تر از نمونه های سنتی حل و فصل می شود. خب در این صورت باید از شما بخواهیم نگاه دقیق تری به ماجرا داشته باشید. یک برند در شبکه های اجتماعی با دامنه بی نهایت وسیع تری از مخاطب رو به روست. درست به همین خاطر اگر اشتباهی از آن در حوزه بازاریابی و تبلیغات سر بزند، خیلی زود همه از آن خبردار خواهند شد. این امر مزیت مهمی برای کاربران محسوب می شود؛ چراکه دیگر لازم نیست کلی منتظر انتشار اخبار بمانند. در عوض در لحظه از وضعیت آگاه می شوند. 

احتمالا شما هم در شبکه های اجتماعی میم های مربوط به اشتباهات برندهای گوناگون را دیده اید. بنابراین باید حواس تان باشد که یک وقت شما هم تبدیل به میم در پلتفرم های اجتماعی نشوید؛ چراکه این روزها جبران شهرت منفی کار هر کسی نیست. خیلی وقت ها مشتریان دیگر به چشم یک برند تازه وارد که شانس های زیادی برای میخکوب کردن شان دارد، به شما نگاه نخواهند کرد. پس بهتر است تا جای ممکن دور مسائل مربوط به اشتباهات بچه گانه و سپس تلاش بی پایان برای جبران آن را خط بکشید؛ چراکه نتیجه این امر چیزی به غیر از شکست برای شما نخواهد بود. 

اگرچه فضای منفی در شبکه های اجتماعی پررنگ است، اما به همان مقدار برندهایی با عملکرد خوب درست و شدید تشویق می شوند. به طوری که همین حالا کلی فن پیج در رابطه با برندهای بزرگ دنیا در شبکه های اجتماعی فعال است. این امر باعث شده تا دنیای دیجیتال در عمل بدل به چاقویی دو لبه شود. به طوری که یک سوی آن همراه با خطر ترد شدن از سوی مشتریان گره خورده و سوی دیگر آن مرتبط با توانایی شما برای اثرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف یا کسب شهرت فراوان است. 

بی شک بسیاری از بازاریاب ها برای اینکه وضعیت بهتری از نظر تعامل با مخاطب داشته باشند، وارد دنیای بازاریابی دیجیتال می شوند. با این حال اوضاع همیشه آنطور که ما دوست داریم پیش نمی رود. این امر ضرورت شناخت هرچه بهتر مخاطب و استفاده از داده های دقیق را مطرح می کند. پس اگر تا حالا از ابزارهای درست استفاده نکرده یا اصلا به فکر استفاده از ابزارهای ایده آل نبوده اید، یک بار برای همیشه باید اوضاع تان در بازار را تغییر دهید. این امر می تواند به شما کمک شایانی در زمینه تعامل هرچه بهتر با مخاطب کند. 

مطلب مرتبط: آینده تبلیغات کلیکی با نقش آفرینی چت جی پی تی (Chat GPT)

سخن پایانی

فناوری برای صنعت تبلیغات و بازاریابی

بازاریابی و تبلیغات همیشه کار سخت یا نفسگیری نیست. اگر شما بدانید چطور از فناوری های جدید به سود خودتان استفاده کنید، وضعیت تان در بازار بی نهایت بهتر خواهد شد. این مسئله ای است که برای بسیاری از کارآفرینان مثل یک چالش بی نهایت بزرگ است. به همین خاطر ما در این مقاله سعی کردیم تا حد امکان به این مسئله پرداخته و آن را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. حالا شما نکات مختلفی درباره دستاوردهای دنیای فناوری برای صنعت تبلیغات در اختیار دارید. نکته مهم در اینجا تلاش تان برای استفاده از این نکات در عمل است. به طوری که بتوانید از نکات مورد بحث به سود خودتان استفاده کنید. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای آشنایی با رابطه میان فناوری و تبلیغات کرده باشد. یادتان نرود، فناوری های مختلف باید همیشه در خدمت توانایی شما برای تعامل بهتر با مخاطب و به عبارت دقیق تر بازاریابی بهتر باشد. پس اگر این معادله در کارتان برقرار نشد، باید نسبت به تمام روند کاری تان شک کنید.

منابع:

https://contentmarketinginstitute.com

https://www.linkedin.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ILGw1Yhf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه