جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دور جدید افزایش سرمایه بانک‌ها

8 سال پیش ( 1394/11/25 )
پدیدآورنده : نرگس عباسی اول  

قائم مقام بانک مرکزی در حالی در نخستین روزهای بهمن ماه جاری از پیش‌بینی احکامی برای افزایش سرمایه بانک‌ها در بودجه سال 95 کل کشور و برنامه ششم توسعه خبر داد که گویا بانک ملت به‌عنوان نخستین بانک بورسی به استقبال اجرای این طرح رفته است. براساس این گزارش، بانک ملت در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بازار سهام طی انتشار اطلاعیه‌ای از برنامه افزایش 10 هزار‌میلیارد ریالی سرمایه خود خبر داد تا سرمایه این بانک بورسی از 40 هزار‌میلیارد به 50 هزار‌میلیارد ریال افزایش یابد. به این ترتیب، بانک ملت طی این نامه اعلام کرد در راستای تصمیمات مجمع عادی سالانه مورخ 31 تیر ماه 1394جهت اجرای مفاد ماده 115 اساسنامه بانک مقرر شده از سود قابل تقسیم به‌عنوان اندوخته کفایت سرمایه، نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کند.

هیات‌مدیره این بانک در حالی این مصوبه را صادر کرده که اجرای آن منوط به بررسی گزارش توجیهی و اظهار نظر بازرس قانونی بانک مذکور و صدور مجوزهای لازم از سوی بانک مرکزی است. به این ترتیب، بانک ملت در شرایطی به استقبال افزایش سرمایه 25‌درصدی خود می‌رود که قیمت این سهم روی تابلوی معاملات بورس در محدوده 230 تومان در حال نوسان است و تا نقاط اوج قبلی خود یعنی محدوده 263 تومانی هنوز فاصله دارد. با این حال به نظر می‌رسد اعلام برنامه این بانک بورسی برای افزایش سرمایه از محل اندوخته کفایت سرمایه بتواند پتانسیل جدیدی را برای رشد قیمت سهم به آن تزریق کند و اقبال دوباره خریداران سهام بانکی را به سمت این نماد معاملاتی در پی داشته باشد.

افزون بر این، اطلاعات و صورت‌های مالی حسابرسی نشده بانک ملت پیرامون گزارش عملکرد 9 ماهه امسال حاکی از پوشش 76‌درصدی سود 475 ریالی برآوردی در بودجه پیش‌بینی شده سال مالی 94 بوده تا برمبنای آن، بانک مذکور به ازای هر سهم خود 361 ریال سود محقق شده کنار بگذارد. در زیر جدولی از سایر آمار قابل توجه پیرامون معاملات سهام بانک ملت را برای یک دوره 12 ماهه نشان می‌دهد.

آمار معاملاتی سهام بانک ملت طی 12 ماه گذشته

آمار تعداد روزهای مثبت    116

آمار تعداد روزهای منفی    107

میانگین تعداد دفعات معاملات روزانه    1330

میانگین ارزش معاملات    52 میلیارد و 88 میلیون ریال

ارزش بازاری    92 هزار میلیارد ریال

میانگین حجم معاملات    23 میلیون و 933 هزار سهم

میانگین تعداد خریداران    329

میانگین تعداد فروشندگان    249

تعداد روزهای توقف نماد    15

این گزارش می‌افزاید: اطلاعیه افزایش سرمایه «وبملت» در حالی چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد که پیش از این نیز علی رستگار، مدیر عامل بانک ملت طی جلسه مجمع عادی سالانه صاحبان سهام سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 1393 که پایان تیر ماه سال جاری برگزار شد، از برنامه افزایش سرمایه این بانک در سال جاری خبر داده و گفته بود که «وبملت» برای حضور پر قدرت در عرصه داخلی و بین‌المللی ناگزیر به افزایش سرمایه است.

در پایان لازم به یادآوری است، دریافت مجوز افزایش سرمایه در حالی توسط بانک ملت به مرحله اجرا در آمده که ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره بانک‌ها و موسسات اعتباری طی فروردین ماه امسال افزایش سرمایه بانک‌های دولتی و بالا بردن نسبت کفایت سرمایه را در شبکه بانکی کشور از ضرورت‌های موجود در سال جدید عنوان کرده بود.

ارتباط با نویسنده: s.keivanfar89@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FVmSs8w5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه