پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نامه چهار وزیر کابینه به رئیس‌جمهوری و این‌گونه اقدامات از جانب مسئولان کشوری بیشتر جنبه دلگرم‌کننده برای فعالان بازار سهام دارد. این نامه باعث شد تا فعالان احساس کنند که موضوع مهم بازار سهام در اولویت‌های مسئولان کشور و در عالی‌ترین سطح اجرایی قرار دارد. در این نامه دغدغه سرمایه‌گذاران که نزدیک به دو سال است با شرایط بازار نزولی مواجه بوده‌اند، مورد توجه قرار گرفته است. آنچه موجبات رشد بازار سهام را فراهم می‌کند واقعیت‌های اقتصادی است که در سطح صنایع و شرکت‌های پذیرفته شده در بورس رخ می‌دهد البته بازار سهام به تناسب آن سطح از کارایی که دارد برخی مواقع دچار اشتباه می‌شود و به‌درستی منعکس‌کننده واقعیات اقتصادی نیست.

از آنجا که بازار سهام آینده‌نگر بوده و همواره با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از روند سودآوری شرکت‌ها در سال‌های آینده دارد و از طرفی گشایش‌های سیاسی که رخ داده و برجام به مرحله اجرا نزدیک شده به نظر می‌رسد بازار سهام واکنش مناسب را به این اتفاقات مطلوب نداشته و سرمایه‌گذاران با توجه به زیان‌هایی که در 20 ماه گذشته داشته‌اند هنوز شرایط جدید را باور نداشته و همچنان بازار سهام با تقاضای مناسبی که موجبات رشد قیمت‌ها را دارد، مواجه نشده است.

بازار سهام و پول از مهم‌ترین رقیبان یکدیگرند و جذابیت در هر کدام از دو بازار رکود را بر بازار دیگر رقم خواهد زد به‌نحوی‌که در صورت کاهش نرخ سود بانکی منطقا باید حجم نقدینگی به سمت بازار سهام روانه شود که این تقاضای ایجاد شده باعث رونق بازار سهام خواهد شد.

* کارشناس بازار سهام

منبع : ایرنا
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/DuTgQH7o
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه