واحد صنعتی پوشاک هاکوپیان با هدفگذاری بلندمدت در سال 1349 بنیان نهاده شد؛ شرکتی که سالهاست در تلاش است تا از دانش و تکنولوژی روز دنیا جا نماند و نهتنها در بخش طراحی، مدسازی و تولید بلکه در حیطه خدمات فروش و پس از فروش هم، فعالیتهای خود را در سطح استانداردهای اروپایی مطرح کند. این واحد در حال حاضر دارای بیش از 400هزار مشترک ثابت در داخل و خارج کشور است. در بخشبندی بازار برند هاکوپیان عوامل متعددی موردنظر قرار گرفته که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.
عوامل جمعیتشناسی:
- سن: مردان بین 40 تا 60 سال، تحصیلات: فوقدیپلم به بالا، طبقه اجتماعی: BC1
عوامل روانشناختی:
- افرادی که به توصیه دیگران هنگام خرید توجه میکنند، تبلیغات در خرید آنان تأثیر زیادی میگذارد، به کیفیت و تنوع محصولات اهمیت بسیاری میدهند.
عوامل رفتاری:
- افرادی که حاضر به پرداخت هزینه بیشتر جهت ظاهر آراسته خود هستند. استراتژی برند هاکوپیان ایجاد جایگاه براساس کاربر کالاست. برند هاکوپیان پنج اصلی را که برای برندسازی باید رعایت شود مدنظر قرار داده است.
(ترویج، ایجاد تمایز، اعتبارسازی، نوآوری و همکاری)
روابط عمومی: ترویج
تعداد شعبات: تمایز
بهروز بودن: نوآوری
کیفیت: اعتبار
تخفیفات روز پدر: ترویج
باشگاه مشتریان: نوآوری – اعتبار
همکاری با دانشگاههای ایران در رابطه با آموزش این رشته از طریق تدریس و نشر کتاب: تعاون
برقراری و حفظ ارتباط با کلیه مراکز مد اروپایی: اعتبار- تعاون
بیش از 400 هزار مشترک در داخل و خارج کشور: اعتبار
Brand Vision: تداعی حس شیک و باکلاس بودن و آرامش خرید از هاکوپیان در ذهن و قلب همه ایرانیان به محض تصمیم به خرید.
Brand Mission: ماموریت شرکت هاکوپیان فروش طیف وسیعی از پوشاک مردانه با کیفیت مطلوب و بینیاز کردن آقایان از خرید کالای مشابه خارجی، کمک به رشد هنر و صنعت تولید پوشاک در کشور از طریق آموزش نیروی انسانی و توسعه سرمایهگذاری، ورود درخشان و افتخارآمیز به بازارهای جهانی بهعنوان یک شرکت ایرانی.
شعار تبلیغاتی: هاکوپیان همگام با پیشگامان صنعت پوشاک جهان
Advertising appeals: حق انتخاب (Variety of Selection)، رضایت از وضعیت ظاهری (Pride of personal appearance)، زیبایی (Beauty)، کیفیت و دوام پوشاک (Durabiliyt)
تم کلامی و لحن آگهیها: Tone of voice بسیار پرستیژی و وسوسهکننده است.
تم و فضای تصویری آگهیها در هر شکل رسانهای کاملاً صاحب سبک، مطابق مد روز و با رنگهای سنگین و طراحی متمرکز بر نام و لوگو خواهد بود.
لوگو: استفاده از رنگ طلایی که نشانه شیک و لاکچری بودن برند است و معمولاً در صنایع پوشاک از این رنگ زیاد استفاده میشود. ترکیب المان اسب و گاری نمایانگر قدمت برند است و استفاده از فرم انگلیسی H در بین آنها اشاره به نام برند دارد. تایپوگرافی خاص فونت در جذابیت نام لوگو و همچنین استفاده از فریم طلایی بهصورت bold شده در اطراف برای جلب توجه بسیار تأثیرگذار است.
شخصیت برند Personality: طبق مدل جنیفر آکر شخصیت برند هاکوپیان روی شاخص دلفریبی قرار میگیرد و با چهار مشخصه سطح بالا، باشکوه، زیبا و جذاب شخصیت خود را به تصویر کشیده است.
برند هاکوپیان به دلیل ارتباط جدی، عمیق و نزدیک با طیف گسترده مخاطبان، در بخش هویتسازی خود از تکنیک نردبانی استفاده کرده بدینگونه که تصویری شفاف، عمیق و فراتر از کیفیت برند را در ذهن مخاطب حک کرده و رقبا، صرفاً با تقلید و کپی از محصولات برند حتی با کیفیتی مشابه، قادر به رقابت با آن نباشند. هویت کلی برند برمبنای جلب رضایت مشتریان از طریق بهبود مستمر کیفیت محصولات و خدمات به منظور ایجاد چشماندازی روشن و بلندمدت است، اعتقاد به اینکه رضایت مشتریان تنها راه تأثیرگذاری بلندمدت و ماندگار بهویژه در صنعت پوشاک است و به واسطه نحوه ارائه آن محصولات «مدرن و بهروز» است. هویت کلی که بهنوعی ماهیت برند آن را نیز تعریف میکند، «رضایت و کیفیت همراه با شیک و بهروز بودن» را در ذهن انواع مخاطبان تداعی کند.