یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با ادامه رکود دامنه‌دار بورس تهران و زیان سهامداران در این بازار، کسانی که از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کرده‌اند، با زیان مواجه شدند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری که همواره به سرمایه‌گذاران تازه‌وارد برای سرمایه‌گذاری در آن توصیه شده است، با گرفتار شدن بورس در رکود، عملکرد مطلوبی از خود نشان نداده و با تبعیت از جریان منفی بورس، زیان سرمایه‌گذاران خود را افزایش داده‌اند. بنابراین و در شرایطی که انتقادات زیادی از عملکرد این نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه وجود دارد، از میان 120 صندوق سرمایه‌گذاری فعال در بورس تهران در حال حاضر فقط 38‌صندوق در یک‌ماه گذشته با بازدهی مثبت مواجه شدند و مابقی صندوق‌ها با زیان ناشی از رکود بورس دست‌و‌پنجه نرم کردند.

با رفتن بورس از نیمه فروردین‌ماه به فاز منفی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به روند نزولی دچار شده و میانگین زیان سرمایه‌گذاران خود را افزایش دادند. آمارها نشان می‌دهد از میان 77 صندوق فعال در سهام، تنها دو صندوق آرمان اعتلای کشاورزی و زرین پارسیان بازدهی مثبت بسیار ناچیزی کسب کردند و مابقی صندوق‌های فعال در سهام زیان یک تا 12‌درصدی را تجربه کردند و بدترین عملکرد یک ماه اخیر را به خود اختصاص دادند به‌طوری‌که صندوق‌های فارابی، توسعه صادرات و فام به ترتیب با زیان 12، 10 و 9 درصدی در قعر جدول این گروه قرار گرفتند. از میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط نیز تنها دو صندوق نیکوکاری ایتام برکت و امین صبار با بازدهی بسیار ناچیز 0.4 و 0.1 درصدی مواجه شدند و 12 صندوق دیگر با زیان یک تا 3‌درصدی نتوانستند بازدهی مثبتی را نصیب همراهان خود کنند البته این صندوق‌ها عملکرد بهتری از شاخص بورس داشتند.

اما در این میان تنها دارندگان واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت هستند که مانند همیشه وضعیت بهتری نسبت به سایر صندوق‌ها دارند، زیرا این نوع صندوق‌ها در یک‌ماه گذشته بیشترین بازدهی را هرچند به‌صورت محدود نصیب همراهان خود کرده و از بازدهی شاخص بورس نیز پیشی گرفتند. به این ترتیب صندوق‌های اندوخته ملت، بانک گردشگری و کاریزما توانستند بازدهی 2‌درصدی را ‌در میان سایر صندوق‌ها کسب کرده و در صدر جدول این گروه قرار بگیرند. بر این اساس از میان 35 صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، 34 صندوق بازدهی 0.4 تا 2‌درصدی را کسب کرد و تنها صندوق توس ایرانیان زیان 0.2 درصدی را به همراهان خود وارد ساخت. صندوق‌های سرمایه‌گذاری نهادهایی مالی هستند که در سهام شرکت‌های بورسی و انواع اوراق مشارکت، سرمایه‌گذاری کرده و برای افرادی که اطلاعات و فرصت کافی برای فعالیت در بازار سرمایه ندارند، طراحی شده‌اند.

منبع : ایسنا
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HTujh5Gr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه