یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از فرارو، آیین نامه واردات خودرو پر از ابهام و معماست. سعی کرده بعضی موارد مانند سن خودرو و موقعیت قرارگیری فرمان را دقیق و صریح روشن می کند، ولی قادر نیست پاسخ سایر موارد که عموما مهم و تاثیرگذار هستند را بدهد. کلمه «برای همه ایرانیان» به تن هایی نقشی پررنگ در شکل گیری ابهامات دارد. انگار تصمیم گرفته اند آیین نامه واردات خودرو کارکرده را پس از مدت ها تلاش بی ثمر، سریع بیرون بدهند تا مبادا به نام دولت جدید سند بخورد. کل آیین نامه ۱۰ ماده دارد و تعدادی تبصره به آن اضافه کرده اند؛ ولی در اولین مواجهه، سؤالات و ابهامات متعددی برای مردم ایجاد شده و کارشناسان حوزه خودرو هم ناچار هستند برای حل و فصلشان به کلماتی مثل شاید، اما، اگر و احتمالا رو بیاورند. 

تخمین قیمت خودرو کارکرده وارداتی در ایران

آیین نامه واردات خودرو کارکرده حداقل در ظاهر درباره محدودیت قیمت تکلیفی تعیین نکرده است؛ اما در عمل موضوع را به بخشنامه های قبلی ارجاع می دهد. امکان دارد در نهایت به همین دلیل علاوه بر تعیین سقف توان موتور، شاهد سقف قیمت ۲۰ هزار دلاری باشیم.

واردات خودرو کارکرده همچنین فعلا از برند های اروپایی، ژاپن و کره جنوبی امکان پذیر است. کیا، هیوندای، سانگ یانگ، مهم ترین خودروسازان کشور کره جنوبی هستند. واردات خودرو کارکرده از برند های ژاپنی تویوتا، نیسان، سوزوکی، هوندا، لکسوس، میتسوبیشی و مزدا هم سابقه دارد.

آیین نامه واردات خودرو کارکرده همچنین حضور برند های شناخته شده اروپایی مثل بنز، BMW، آئودی، فولکس واگن، مینی، اوپل، ولوو، فیات، مازراتی، رنو، پژو، اسکانیا، مان، ایویکو یا نشان های تجاری کمتر شناخته شده از جمله سیئات، اشکودا در ایران را مجاز دانسته است.

قیمت درهم امارات در بازار آزاد ارز ایران، هم پای قیمت دلار در سرازیری افتاده و فعلا به محدوده ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است. فرض می کنیم واردات خودرو کارکرده نیز شامل محدودیت ۲۰ هزاردلاری خواهد شد.

خودرو کارکرده در دوبی با مشخصات ذکر شده در آیین نامه واردات، حدود ۷۵ هزار درهم امارات ارزش دارد. در حالت دست بالا با این پول می توان مالک لکسوس NX300 مدل ۲۰۲۱ با ۶۷ هزار کیلومتر کارکرد شد. اینفینیتی Q30 مدل ۲۰۱۹، لندروور دیسکاوری و لندروور ایووک مدل ۲۰۱۹ هم با کارکردی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر هم جزو گزینه ها هستند.

قیمت ولوو XC60 کارکرده مدل ۲۰۱۹ در دوبی با ۴۷ هزار کیلومتر کارکرد و مرسدس بنز A-Class مدل ۲۰۱۹ هم با ۵۲ هزار کیلومتر کارکرد در همین محدوده قرار دارد و اگر کسی دلش ماشین مدل بالا بخواهد می تواند دنبال هیوندای سوناتا ۲۰۲۱ کارکرده برود.

قیمت خودرو کارکرده در دوبی با مشخصات مشابه به پول ما حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می شود؛ تقریبا ۲۰۰ میلیون گران تر از نمونه خشک دنا پلاس آپشنال ایران خودرو.

قیمت مزدا ۶، تویوتا کمری، نیسان آلتیما، هیوندای النترا و مینی کوپر کارکرده، مدل ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ در امارات با کارکردی بین ۵۰ هزار تا ۹۰ هزار کیلومتر از ۵۰ هزار درهم شروع می شود و تا ۶۰ هزار درهم پیش می رود. ضمن اینکه ماشین کارکرده ارزان تر به وفور در بازار امارات وجود دارد.

قیمت خودرو کارکرده در دوبی

خودرو

سال تولید

کارکرد

قیمت

نیسان سانی

۲۰۱۹

۴۰ هزار کیلومتر

۱۹ هزار درهم

رنو سیمبل

۲۰۱۹

۳۵ هزار کیلومتر

۲۱ هزار درهم

نیسان سنترا

۲۰۱۹

۳۱ هزار کیلومتر

۲۶ هزار درهم

کیا پیکانتو

۲۰۱۹

۴۳ هزار کیلومتر

۲۶ هزار درهم

کیا ریو

۲۰۲۰

۳۹ هزار کیلومتر

۲۷ هزار درهم

هیوندای اکسنت

۲۰۱۹

۳۳ هزار کیلومتر

۲۸ هزار درهم

نیسان کیکز

۲۰۲۰

۲۹ هزار کیلومتر

۳۲ هزار درهم

تویوتا یاریس

۲۰۲۰

۴۲ هزار کیلومتر

۳۸ هزار درهم

فیات ۵۰۰

۲۰۲۱

۴۵ هزار کیلومتر

۴۵ هزار درهم

هیوندای توسان

۲۰۲۰

۴۹ هزار کیلومتر

۵۶ هزار درهم

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oS7nAqro
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه