جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
با امضای تفاهم‌نامه‌ای

خوشه‌های فرش تقویت و ساماندهی می‌شوند

9 سال پیش ( 1394/4/9 )
 

تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز ملی فرش ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و اجرایی در زمینه توسعه خوشه‌های فرش دستباف کشور و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طرفین منعقد شد. در این مراسم سیدمحمد سیدابریشمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این تفاهم‌نامه برای ارتقای سطح اقتصادی و توسعه تولید قشر زحمتکش و هنرمندی است که از سال‌های بسیار دور باعث افتخار کشور در داخل و خارج مرزها بودند و تلاش و هنرنمایی آنها در بسیاری از موزه‌ها به نمایش درآمده که افتخار ملی است.

وی با بیان آنکه در 21 استان استعدادهای فرش دستباف کشور شناسایی شده که قابلیت برنامه توسعه خوشه‌ای دارد، افزود: خوشه فرش را با 11 استان شروع کردیم که شش استان آن در مرحله توسعه است و پنج استان در مرحله قرارداد با عامل تولید خوشه و امکان‌سنجی قرار دارد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار امیدواری کرد تفاهم‌نامه مشترک باعث ارتقای تولید این هنر- صنعت و حمایت از تولید‌کنندگان مختلف در اقصی‌نقاط کشور شود.

برپایه این گزارش سرپرست مرکز ملی فرش ایران در این مراسم گفت: فرش دستباف ایرانی از جنبه‌های مختلفی قابل اتکا است به‌طوری‌که حضور پررنگ تاریخی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی، اشتغال‌زایی و ارزآوری ازجمله بهانه‌ها برای پرداختن به این هنر- صنعت است. حمید کارگر افزود: هنر - صنعتی با این ویژگی‌ها نیازمند توجه سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در بخش‌های گوناگون آموزشی، پژوهشی، فرهنگ‌سازی، بازاریابی، بهبود تولید و دیگر فرآیندهای مرتبط در کنار مرکز ملی فرش ایران است.

وی با اشاره به وضعیت تولید سنتی فرش در کشور، گفت: از ویژگی‌های فرش دستباف که گاه برگ برنده و مزیت این هنر - صنعت در کشور محسوب می‌شود سنتی بودن فرآیند تولید آن است چراکه وجه هنری، دستی و منحصربه‌فرد بودن آن را به رخ می‌کشد به‌طوری‌که اگر دو فرش تولیدی در یک کارگاه یا خانه توسط یک قالیباف حتی از نقشه، مواد اولیه و رنگرزی یکسانی برخوردار باشند متفاوت خواهند بود ولی همین ویژگی هنری در تولید و تجارت در سطح کلان می‌تواند یک آسیب تلقی شود.

کارگر تصریح کرد: این ویژگی امکان سفارش‌پذیری را تا حدی کاهش می‌دهد و ممکن است به تولید کور بینجامد که نتیجه آن انباشت فرش‌های تولیدی بدون مشتری خواهد بود. سرپرست مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: خوشه‌های فرش دستباف می‌توانند با شناسایی و رفع این حلقه‌های مفقوده به کمک این هنر - صنعت بیایند و مرکز ملی فرش ایران مشتاق است از ظرفیت خوشه‌های فرش برای بهبود این هنر- صنعت یاری بگیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FfgD3XJb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه