شنبه, ۶ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

طرح وام‌های خودرویی موجب می‌شود که شرکت ایران‌خودرو تعدیل منفی‌های شدیدی ندهد اما در مورد زامیاد و پارس‌خودرو حتی این فروش با استفاده از وام 25 میلیونی هم پاسخگوی زیان آنها نیست.حسن خضوعی، تحلیلگر بازار سرمایه، در گفت‌وگو با موج درباره تاثیر وام‌های خودرویی و تاثیر بر فروش شرکت‌های خودوریی گفت: این تسهیلات در نظر گرفته شده برای شرکت‌های خودرویی قسمتی از زیان این شرکت‌ها را پوشش داده است. وی ادامه داد: به علت این که تعداد فروش این شرکت‌ها بالا می‌رود می‌توان گفت مقداری از زیان خود را می‌توانند جبران کنند. خضوعی افزود: با نگاه به‌صورت‌های این شرکت متوجه می‌شویم که در شش ماهه اول سال مقدار فروش را مشخص کرده‌اند و در شش ماهه دوم بیشتر از شش ماهه اول فروش را پیش بینی کرده‌اند و این طرح پیش بینی فروش این شرکت‌ها را عملی کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که شرکت‌های خودرویی در شش ماهه اول سال بسیار بد عمل کرده‌اند، این موضوع به ایران‌خودرو و بقیه شرکت‌های این صنعت کمک کرد تا از تعدیل منفی نجات یابند. وی گفت: اگر این اتفاق نمی‌افتاد باید شاهد تعدیل منفی‌های شدیدی می‌بودیم. این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در زمان انتشار صورت‌های شش ماهه شرکت خبری از ایجاد این طرح نبود و شرکت‌های خودرویی پیش‌بینی صورت‌های خود را در نبود این طرح منتشر کردند.

وی گفت: طرح وام‌های خودرویی موجب می‌شود که شرکت ایران‌خودرو تعدیل منفی‌های شدیدی ندهد اما در مورد گروه سایپا؛ یعنی زامیاد، پارس خودرو و خود سایپا حتی این فروش با استفاده از وام 25 میلیونی هم پاسخگوی زیان آنها نیست و همچنان در خطر تعدیل منفی هستند. خضوعی خاطرنشان کرد: پیش بینی ایران‌خودرو در صورت‌های شش ماهه خود این است که در طی سال 510 هزار خودرو را به فروش برساند که در شش ماهه اول210هزار خودرو را فروخته است که با احتساب این مورد حدود 280هزار خودروی دیگر باید در شش ماهه دوم بفروشد.

وی گفت: اگر به همان روال شش ماهه اول سال و بدون تسهیلات خودوریی پیش می‌رفت مسلما تعدیل منفی را باید در صورت‌های خود می‌دید اما با این اتفاق مقداری از تعدیل منفی خود را پوشش داد، پس می‌توان گفت مقداری پیش بینی این شرکت برای شش ماهه دوم اجرایی شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HuvrFXbR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه